מה הקשר בין אלצהיימר ובריחת שתן?

Alzheimer's
בריחת שתן - דנאל אונליין
מה הקשר בין אלצהיימר ובריחת שתן? 2

מחלת אלצהיימר היא הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה, אשר נגרמת על ידי מחלה פיזית של המוח. מדובר במחלה מתקדמת, אשר גורמת לאובדן זיכרון, שיפוט ושפה. בין 60 – 70% מהחולים עם אלצהיימר יסבלו גם מתופעת של בריחת שתן. תופעה של בריחת שתן מוכרת כחלק בלתי נמנע של התמודדות עם מחלת אלצהיימר ולכן מתבקש שלאחר האבחון של המחלה יש להתייעץ על מנת טיפול עם רופא המשפחה שלך.

סימנים של מחלת אלצהיימר

באלצהיימר החלבונים נוטים להצטבר במוח ויוצרים ‘פלאק’ אשר פוגע בתאי העצב במוח והורסים את רקמות המוח כתוצאה מכך לאורך זמן יותר ויותר חלקים של המוח הופכים לפגומים.

השלבים המוקדמים של מחלת אלצהיימר התסמינים של המחלה מתחילים בהדרגה בדרך כלל והם יחסית קלים וכוללים:

· אובדן זיכרון קל

· הליכה לאיבוד במקום מוכר

· קושי עם מודעות חברתית

· קושי בקבלת החלטות

· קושי בביצוע משימות שגרתיות

השלבים המאוחרים יותר של מחלת אלצהיימר

· אובדן זיכרון חמור

· חוסר תקשורת עם הסביבה

· קושי בחשיבה ואוריינטציה שגרתית

· החולה עלול לסבול מהזיות

· החולה עלול להיות אגרסיבי או נסער

· החולים עלולים להיות בדרך כלל פחות מודעים למה שקורה סביבם,

· החולה מתקשה לאכול, ללכת ובכלל להיות שברירי יותר.

למה אדם עם מחלת אלצהיימר יכול לסבול מתופעת בריחת שתן ?

בריחת שתן יכולה להיגרם על ידי מספר סיבות וגורמים שאינם מטופלים כמו: זיהום בדרכי השתן, עצירות הנגרמת על ידי תזונה לקויה או התייבשות, בעיות עם הערמונית בגברים ומתן תרופות מסוימות המעודדים את התופעה. כתוצאה מכך בחלק מהמסרים בין המוח לבין שלפוחית השתן ו/או המעי לא יפעלו כראוי וזה יכול להוביל ל בריחת שתן.

החולה במחלת אלצהיימר לא מסוגל להגיב לתחושה של צורך במתן שתן באופן מידי או הליכה מהירה לשירותים או יסבול מבעיות ניידות, החולה לא להיות מסוגל לתקשר את הצורך שלהם בשירותים ועל פ]י רוב ישכח איך ללכת לשירותים או איך להסיר בגדים. יש עדיין דרכים לטיפול בתופעת בריחת שתן הנגרמת על ידי אלצהיימר באמצעות שיטות שמרניות אשר ניתן לשלב בקלות בתוך שגרת היום.

מחלת אלצהיימר וטיפולים בבריחת השתן

ישנם גורמי מניעה שאתה יכול לשים במקום כדי לעזור למנוע או לשפר את תסמיני בריחת שתן זאת על ידי טיפולים שמרניים, שינוי הרגלי התנהגות ושמירה על תזונה ואורח חיים בריא בהקפדה.

שמירה על תזונה ואורח חיים בריא בהתמודדות עם בריחת שתן

יש לשלב בתפריט היומי של המטופל תזונה מאוזנת ובריאה עם שפע של סיבים תזונתיים וצריכה של מספיק נוזלים לפחות 6-8 כוסות ביום לפחות. עדיף להגביל את הצריכה או להימנע בכלל מקפאין, משקאות תוססים ואלכוהול אלה יכולים לגרות את שלפוחית השתן.

יצירת הרגלי התנהגות ואורח חיים בריא

יצירת שגרה יכולה לסייע הימנעות מתאונות יומיומיות. זה יכול לעזור לקחת את החולה לשירותים אחרי כל ארוחה ולוודא שהם אוכלים ושותים בזמנים קבועים לכן יש להגביל צריכת נוזלים משקאות שעתיים לפני השינה כדי למנוע בריחת שתן במהלך שעות לילה, לכן חשוב לוודא כי הם שתו מספיק במהלך היום.

יש ללבוש בגדים מתאימים המתאימים לחולי אלצהיימר

חשוב ללבוש בגדים נוחים שניתן להסיר בקלות, ללבוש בדים אלסטיים ללא רוכסנים וכפתורים שיכולים לעזור וניתן יהיה להסיר במהירות על ידי אלה הסובלים מתופעת בריחת שתן

השתמשו במוצרי ספיגה והגנה עם תופעת בריחת שתן

ישנם מוצרים רבים זמינים שיכולים לעזור לאדם להרגיש יותר נוח ויגן על בגדים ורהיטים.

· מוצרי ספיגה למבוגרים חיתולים למבוגרים, תחתונים סופגים לנשים הזמינים במגוון גדלים וספיגות והם יכולים לעזור לשאוב נוזלים מהעור

· ציוד שיקומי / ציוד סיעודי – אלה יכולים לעזור לשמור על המיטה נקייה ויבשה. קיימים גם מגוון כיסויים ופדים זמינים לכיסאות מבוגרים.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן