הפקעת רצפת האגן – כל מה שחשוב לדעת

Pelvic Floor

תפקוד רצפת האגן הוא חוסר היכולת לשלוט בשרירים של רצפת האגן שלך. רצפת האגן היא קבוצת השרירים והרצועות באזור האגן והיא פועלת כמו מתלה כדי לתמוך באיברים באגן שלך שכוללת את שלפוחית השתן, פי הטבעת, רחם, בלוטת הערמונית.

בריחת שתן - דנאל אונליין
הפקעת רצפת האגן - כל מה שחשוב לדעת 2

הפקעת רצפת האגן ובריחת שתן

תפקוד רצפת האגן הוא חוסר היכולת לשלוט בשרירים של רצפת האגן שלך. רצפת האגן היא קבוצת השרירים והרצועות באזור האגן והיא פועלת כמו מתלה כדי לתמוך באיברים באגן שלך שכוללת את שלפוחית השתן, פי הטבעת, רחם, בלוטת הערמונית. כיווץ והרגעה של שרירים אלה מאפשרים לשלוט בתנועות המעיים שלך ולנשים במיוחד יכולת שליטה בשלפוחית השתן. תפקוד לקוי של רצפת האגן עלול להוביל לאי נוחות, נזק ארוך לשלפוחית השתן ולמעי הגס ושרירי רצפת האגן.

מהם תסמינים לקויים של רצפת האגן?

ישנם מספר תסמינים הקשורים עם תפקוד לקוי של רצפת האגן, אם אבחנת עם תפקוד לקוי של רצפת האגן, ייתכן שתחווה סימפטומים הכוללים:

  • בריחת שתן
  • עצירות
  • כאבי גב תחתון
  • כאב באזור האגן, איברי המין ופי הטבעת
  • אי נוחות בקיום יחסי מין
  • לחץ באזור האגן ופי הטבעת

מה גורם לתפקוד לקוי של רצפת האגן?

רופאים יכולים לקשר תפקוד לקוי של רצפת האגן לתנאים או אירועים המחלישים את שרירי האגן כמו: לידה, ניתוח, השמנת יתר, פגיעה טראומטית באזור האגן

אבחון של הפקעת רצפת אגן

חשוב לא לאבחן את התסמינים שלכם באופן עצמי כי הם עשויים להצביע על תופעות חמורות יותר. כדי לבצע אבחנה מדויקת, חשוב לגשת לרופא המשפחה הרופא שלך יבדוק את ההיסטוריה הרפואית שלך ויבדוק את התסמינים שלך. לאחר ההתייעצות הראשונית, הרופא יבצע הערכה פיזית כדי לבדוק התכווצויות שרירים או חולשה שלהם ובנוסף, כדי לבדוק אם יש שליטה בשרירי האגן התכווצויות בשרירי האגן, תתבקש מהרופא לבצע בדיקה פנימית בפי הטבעת או בנרתיק.

טיפול בתפקוד לקוי של רצפת האגן

המטרה של טיפול בתפקוד לקוי של רצפת האגן היא להרגיע את שרירי רצפת האגן כדי להקל על היציאות ולספק שליטה רבה יותר. טיפול נפוץ למצב זה הוא ביו פידבק מדובר בטכניקה המאפשרת למטפל שלך לעקוב אחר האופן שבו אתה נרגע או מתכווץ בשרירי האגן באמצעות חיישנים מיוחדים. לאחר התבוננות בפעילות השרירים שלך, המטפל שלך ימליץ לך איך לשפר את הקואורדינציה שלך.

כל המוצרים לטיפול והתמודדות בבריחת שתן כמו למשל תחתונים סופגים לנשים עכשיו באתר – דנאל אונליין

אפשרויות טיפול נוספות כוללות:

  • שמירה על כושר – הרופא שלך עשוי לזהות מהם השרירים רפויים ולעזור עם תסמינים תפקוד לקוי של רצפת האגן. הרגעה בעזרת תרופות יכולה למנוע מהשרירים שלך להיות מכווצים.
  • טיפול עצמי. כדי להפחית את העומס על שרירי רצפת האגן, להימנע מדחיפה או מאמץ בעת השימוש בשירותים ושימוש במוצרי ספיגה כמו תחתונים סופגים לנשים.
  • טכניקות הרפיה כמו יוגה או פילאטיס יכולות גם לעזור להרגיע את שרירי רצפת האגן. וגם לעשות אמבטיות חמות טכניקה שימושית נוספת. מים חמים משפרים את זרימת הדם ומרגיעים את השרירים.
  • ניתוח – במידה תפקוד לקוי של רצפת האגן הוא תוצאה של צניחה – מצב שגורם לרקמות פי הטבעת ליפול לתוך הפתח האנאלי – הניתוח ישחרר את איברי האגן מושפעים ויגרום להם להירגע.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן