טיפים לשמירה על אורח חיים בריא

healthy lifestyle

שמירה על אורח חיים בריא צריכה להיות חלק מהשגרה היומיומית שלנו, בדיוק כמו שתיית כוס קפה בבוקר או הכנה לעוד יום עבודה. בריאות כללית טובה תסייע לנו במניעת מחלות כרוניות ומחלות ארוכות טווח ולא רק תאריך את אורך חייך אלא גם תשפר את איכות החיים שלנו.

בריחת שתן - דנאל אונליין
טיפים לשמירה על אורח חיים בריא 2

בחירת תזונה נכונה

כל תא בגוף שלך מונע על ידי בחירות המזון שאנו צורכים. העיניים, העור, הציפורניים, השיער, העצמות, השרירים זקוקים למיקרו-תזונה כדי לשמור עליהם בריאים ולאורך זמן. חשוב מאוד לאכול מגוון רחב של ירקות, שילוב צבעים בתזונה שלך, לאכול שומנים בריאים כגון אבוקדו ושמן זית, דגנים מלאים, חלבונים רזים אם אפשר לא לאכול או לאכול פחות מזונות מעובדים, פחות סוכרים, ופחות אלכוהול. במידה ויש לכם חוסרים של ויטמינים ומינראלים אל תאססו להשתמש גם בתוספי תזונה למבוגרים.

הקפידו על פעילות גופנית קבועה

שמירה על שגרת פעילות גופנית שבועית מחזקת את מערכת הלב וכלי הדם, הריאות, זרימת הדם, השרירים ומסייעת למנוע את הסיכוי לפציעות על ידי שיפור הגמישות שלך. פעילות גופנית יכולה גם להילחם בדיכאון, לשפר את הביטחון ואת המודעות לגוף.

שתו כמה שיותר מים

הגוף שלנו מורכב מעל 60 אחוז מים שהם מרכיב חיוני להישרדות שלנו, אנשים רבים עדיין בוחרים לא לשתות מספיק. שמירה על שתיית מים צריכה להיות בראש הרשימה של שמירה על אורח חיים בריא. המים מווסתים את טמפרטורת הגוף שלנו באמצעות זיעה, מסייעים בפינוי פסולת, שוטפים את הרעלים, מסייעים בחילוף חומרים ועוד.

הפחיתו לחץ, מתח וחרדה

מתח קשור ישירות לבעיות פיזיולוגיות רבות כגון בעיות עיכול ובעיות לב.

חשוב ללמוד איך לנהל את המתח במהלך היום, הפחתת מתח יכולה למעשה להציל את חייך. אם אתה רמות הלחץ גבוהות, יש מספר עצום של דברים שיעזרו להרגיע אותך.

למד לעשות מדיטציה ולשבת במיינדפולנס, לנסות שיעור יוגה, להתאמן ולעשות פעולות שיעשו לך הרגשה טובה, לצאת החוצה וללכת בטבע, להסתובב עם חבר טוב ופשוט לצחוק.

הקפידו על לפחות 8 שעות שינה

הרגלי שינה ירודים יכולים להשפיע על חילוף החומרים , רמות ריכוז, מצב רוח, המערכת החיסונית, הורמונים, רמות השומן בגוף, ובכל רחבי רווחה. חוסר שינה יכול לגרום לך ראייה מטושטשת ובעיות ראייה אחרות, חשוב לעשות צעדים שיכולים לעזור לך לשיפור השינה ויש הרבה מה לעשות כמו למשל: לנסות לעשות גמילה דיגיטלית מרשתות חברתיות, לקרוא ספר, מדיטציות שיעזרו למצב הרוח שלך להירגע אחרי יום עבודה ארוך.

גמילה מעישון

עישון הוא הרגל רע מכל הבחינות. העישון גרוע לאורח חיים בריא ולבריאות בכלל עישון גורם למחלות רבות וביניהם: סרטן, אימפוטנציה, מומים מולדים’ מחלות לב, קרישי דם ועוד בעיות אחרות. אם אכפת לך מצב בריאותך, פנה לתכנית גמילה והפסק לעשן כמה שיותר מוקדם, יותר טוב.

הגבלת על צריכת האלכוהול

הגבלת צריכת אלכוהול תעשה פלאים עבור הרווחה הכללית שלך, הגבלת אלכוהול תעזור לך עם בהירות מנטלית, לאבד שומן בגוף, הגדלת מסת השריר, שיפור רמות האנרגיה, התמודדות עם דיכאון וכמובן חסכון בכסף.

אז האם אתה שומר על אורח חיים בריא?

בדיוק כמו לקחת את המכונית שלך למוסך , חשוב לשמור ולבדוק עם הגוף להבטיח שמירה על אורח חיים בריא. ככל שתתייחס טוב יותר לגוף שלך, כך תחיה חיים ארוכים ומסופקים יותר.

להרגלים פשוטים האלה יש את הכוח לשנות את חייך באופן דרמטי לטובה, כל מה שאתה צריך לעשות זה לנקוט בפעולה ולרכוש במידת הצורך ציוד רפואי למבוגרים.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן