בריחת שתן אצל גברים: טיפול והתמודדות

בריחת שתן אצל גברין

התופעה של בריחת שתן אצל גברים היא תופעה שכיחה ומוכרת בארץ ובעולם של אובדן דליפת שתן בלתי רצונית. בריחת שתן אצל גברים היא לרוב תוצאה של הגדלה של הערמונית או פגיעה במנגנוני ההמשכיות במהלך ניתוחים והקרנות לטיפול בסרטן הערמונית.

בריחת שתן אצל גברים חיתולים למבוגרים פתרון מצוין
בריחת שתן אצל גברים: טיפול והתמודדות 2

Designed by pressfoto / Freepik

בריחת שתן מאד לא נוחה למי שמתמודד איתה ולעיתים גורמת למבוכה רבה עד אובדן ביטחון עצמי ודימוי עצמי שלילי

בקרב הסובלים ממנה. כיום יש מודעות גבוהה לתופעה ולכן יש מגוון רחב של מוצרי ספיגה, חיתולים למבוגרים ותחתונים סופגים המיועדים להתמודד עם בריחת שתן בכל דרגה ובהתאמה אישית בשילוב נוחות מקסימלית.

סוגים עיקריים של בריחת שתן אצל גברים :

  • בריחת שתן במתח – תלונה שכיחה אצל מבוגרים של דליפת שתן בשילוב עם שיעול, התעטשות או בנזילת שתן בזמן פעילות גופנית.
  • בריחת שתן בדחיפות – תופעה של דליפת שתן אצל מבוגרים הקשורה לטיפול בשיעול. רצון משכנע פתאומי שקשה לדחות אותו מדובר בחוסר היכולת להחזיק שתן מספיק זמן כדי להגיע לשירותים..
  • בריחת שתן תפקודית – מדובר בתופעה של נזילת שתן עקב קושי להגיע לשירותים בזמן וזאת בגלל מצבים גופניים, כמו דלקת פרקים, פציעה או מוגבלות אחרת.
  • הצפת בריחת שתן – דליפת שתן המתרחשת כאשר כמות השתן המיוצר עולה על יכולת השלפוחית ​​להחזיק אותה.

ישנן מספר בעיות בריאות ואורח חיים שיכולות לגרום לך להתחיל לדלוף שתן. הם יכולים לכלול:

בעיות עם הערמונית – נפוץ לבעיות הערמונית לגרום בריחת שתן. הערמונית עשויה להיות גדולה יותר עקב מצב לא סרטני הנקרא היפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH).

הערמונית עשויה להיות גם גדולה מהרגיל בגלל סרטן. ערמונית מוגדלת יכולה לחסום את השופכה. כאשר השופכה חסומה, שלפוחית השתן צריכה לעבוד קשה יותר כדי לסחוט פיפי החוצה. זה הופך את קירותיו לעבים וחלשים יותר. זה מקשה על שלפוחית השתן לרוקן את כל השתן שבו. אתה יכול גם להיאבק עם בריחת שתן עם סרטן הערמונית או לאחר טיפולים מסוימים עבור זה – כגון טיפול בקרינה או ניתוח כדי להסיר את הערמונית . הניתוח עלול לגרום לבעיות בעצבים השולטים בשלפוחית השתן.

מחלות מסוימות. טרשת נפוצה היא מחלה שיכולה לפגוע בעצבים שאומרים לשלפוחית השתן מתי להתרוקן ויכולה גם להוביל להתכווצויות בשלפוחית השתן. כמה תנאים אחרים שיכולים לפגוע בעצבים ולשמור על שלפוחית השתן מלשלוח או לקבל את האותות שהוא צריך לעבוד כראוי הם: סכרת, מחלת אלצהיימר ומחלת פרקינסון.

ניתוח. ניתוח מעיים גדול, ניתוח בגבהתחתון , וניתוח הערמונית יכול כל לגרום לבעיות עם שלפוחית השתן וזה בדרך כלל בגלל חלק העצבים בדרכי השתן נפגעו במהלך הניתוח.

זקנה. בדיוק כמו שרירים אחרים בגוף , שלפוחית השתן מאבדת חלק מהטון והכוח שלה ככל שאתה מזדקן וזה יכול לגרום לדליפות.

השמנת יתר או חוסר פעילות גופנית. כאשר אתה לא מקבל מספיק פעילות, אתה יכול להתחיל לשאת משקל עודף. כאשר אתה מוסיף קילוגרמים לגוף שלך, שלפוחית השתן מרגישה יותר לחץ. זה יכול לגרום ללכת לשירותים לעתים קרובות יותר, כי יש לך קשה יותר להחזיק את השתן במשך זמן רב.

שיעול כרוני . אם מחלה, אלרגיות או בעיות אחרות משאירות אותך בהתקפי שיעול, זה יכול לשים מתח על שרירי שלפוחית השתן וריסק האגן. אם הם חלשים, הם עלולים להיאבק כדי לשמור על פיפי בפנים. דלקת בדרכי השתן. חיידקים יכולים לפעמים להדביק חלק מדרכי השתן שלך. הזיהום יכול לגרות את שלפוחית השתן שלך ולגרום בריחת שתן.

עצירות. כאשר השרפרף שלך קשה או מגובה, זה יכול ללחוץ על העצבים למערכת השתן שלך. זה יכול לגרום להדלפות.

דרכי טיפול בבריחת שתן אצל גברים

במידה ואתם חווים בריחת שתן בשילוב כאבים, צריבה או דליפה בלתי רצונית מומלץ לפנות לרופא המטפל שלכם על מנת לאבחון טיפול מדויק בבעיה. טיפול בבריחת שתן אצל גברים מאובחן על ידי מתן נתונים כמו גיל הגבר, היסטוריה רפואית, אבחון סוג דליפה, התאמת טיפול תרופתי במידה וצריך או טיפולים משלימים וכמובן המשך מעקב שוטף.

דרכי טיפול בבריחת שתן למבוגרים:

  • קביעת לוז מותאם אישית – בנו לוח זמנים מדויק עבור זמן הרחצה. מתן שתן בדרך כלל מתרחש כל 3-4 שעות. 
  • קביעת זמנים שגרתיים ללכת לשירותים כדי לעזור לאמן מחדש את שלפוחית ​​השתן.
  • שינוי תזונה – הגבילו משמעותית את צריכת הקפאין, האלכוהול, המשקאות המוגזים והמזון המתובל שלכם. כל אלה יכולים לגרום לגירוי של השלפוחית, ולהוביל לדליפה בלתי רצונית.
  • זמן אישי לרחצה – הקדיש זמן עבור אמבטיה “למקרה” לפני שאתה יוצא מהבית, נכנס לאוטו או הולך למיטה.
  • הגבילו מזונות מסוימים – הימנעו משתיית כמויות גדולות של נוזלים לפני שתצאו מהבית ובמקום שלא תהיה לכם גישה זמינה לשירותים.

סוגי חיתולים לגברים

כיום יש מבחר עצום של חיתולים למבוגרים ברמות שונות עבור בריחת שתן. חיתולים למבוגרים מותאמים באופן אישי לפי דרגת דליפה גבוהה או קלה, עוזרים בהגנה מרבית של דליפת שתן תוך נוחות מקסימלית בכל מקום בכל זמן כך שאתם יכולים להרגיש חופשי ובטוח. תוכלו לבחור חיתולים למבוגרים לפי סוג, חומר אלסטי לפי דרגת ספיגה המותאמת לכם.

תחתונים סופגים ומוצרי ספיגה לבריחת שתן למבוגרים

התאמה מדויקת של מוצרי ספיגה וגם תחתוני ספיגה למבוגרים עבור בריחת שתן יעניקו לכם תחושה בטוחה והגנה מקסימלית בזמן יציאה מהבית. תוכלו לבחור ברשתות השיווק השונות מגוון רחב של תחתונים סופגים לגברים שהמוכרים ביניהם הם תחתוני ABNA , TENA המציעים מגוון של תחתונים ספיגה לגברים מותאמים אישית לכל צורך ולכל סגנון לבוש.

אבחון בריחת שתן בגברים חשוב מאד על מנת שנוכל לאתר מוצרי ספיגה למבוגרים מתאימים שיכולים לשפר את איכות החיים ולא לגרום לחוסר נוחות.

קיימים מוצרי ספיגה לגברים מתאימים לבריחת שתן קלה כמו למשל של “אולוויז” נמכרים כמעט בכל הרשתות השיווק או להשתמש במוצרי ספיגה ייעודיים לבריחת שתן אצל מבוגרים שנועדו לבריחה יותר אינטנסיבית.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן