בריחת שתן אצל נשים: טיפול והתמודדות

urinary-incontinence-during-pregnancy-abdominal-pain-during-pregnancy-maternity-healthcare-concept-colored-background

תופעה של בריחת שתן (UI) מוכרת במקרה של אובדן לא רצוני של שתן אצל נשים. מדובר בתופעה שכיחה ומוכרת אך מאוד לא נוחה וגורמת למבוכה עד אובדן ביטחון עצמי

בריחת שתן אצל נשים
בריחת שתן אצל נשים: טיפול והתמודדות 2

Designed by Freepik

בריחת שתן יכולה להיות מצב זמני הנובע ממצב רפואי ספציפי אצל נשים או שמדובר בתלונה חוזרת של בריחת שתן בלתי רצונית הנחשבת למקרה חוזר על עצמו. בריחת שתן אצל נשים קשורה בדרך כלל לתפקוד לקוי של שרירי שלפוחית השתן או שרירי האגן. הגורמים לכך בדרך כלל: תפקוד לקוי המתגלה במהלך הריון, דליפה בזמן לידה או תופעה שמתחילה בזמן גיל המעבר. יש מגוון רחב של פתרונות כיום כמו חיתולים למבוגרים, תחתונים למבוגרים ומוצרי ספיגה שונים עליהם נרחיב בהמשך.

סוגים עיקריים של בריחת שתן:

  • בריחת שתן במתח – תלונה של דליפת שתן בשילוב עם שיעול, התעטשות או בנזילת שתן בזמן פעילות גופנית, בזמן עיטוש, צחוק, הרמת חפצים כבדים או בזמן ביצוע תנועות גוף אחרות שמפעילות לחץ על שלפוחית ​השתן.
  • בריחת שתן בדחיפות – דליפת שתן הקשורה לטיפול בשיעול. מדובר ברצון משכנע ופתאומי שקשה לדחות אותו בא לידי ביטוי בחוסר היכולת להחזיק שתן מספיק זמן כדי להגיע לשירותים. 

בריחת שתן בדחיפות יכולה להיות קשורה גם בצורך להשתין לעתים קרובות ולחוש דחף חזק ופתאומי להשתין מה שמוביל לאבחון ואינדיקציה למחלות או מצבים אחרים שיכולים גם הם להצדיק טיפול רפואי.

  • בריחת שתן תפקודית: נזילת שתן עקב קושי להגיע לשירותים בזמן וזאת בגלל מצבים גופניים, כמו דלקת פרקים, פציעה או מוגבלות אחרת.
  • הצפת בריחת שתן: דליפת שתן המתרחשת כאשר כמות השתן המיוצר עולה על יכולת השלפוחית ​​להחזיק אותה.

מהי בריחת שתן ומתח או בריחת שתן?

במקרה של אי שליטה במתח, נשים סובלת ממתן שתן כשיש עלייה פתאומית בלחץ בבטן, למשל כאשר בזמן קימה או שהן מתכופפות, כאשר אתה מרים, משתעלות, צוחקות או מתאמנות.

לאחר מכן הלחץ על שלפוחית ​​השתן עולה והסוגר של שלפוחית ​​השתן אינו יכול לספוג זאת בצורה מספקת. הסיבה היא לרוב היחלשות של שרירי רצפת האגן, למשל בשל עודף משקל, לאחר לידה, ניתוחי בטן (רחם) או צניחת שלפוחית ​​השתן או הרחם. אצל נשים, חוסר באסטרוגן (הורמונים נקביים) עלול לגרום לשרירי הסוגר של שלפוחית ​​השתן לפעול פחות טוב. במהלך המעבר ניתן להחמיר מעט את בריחת השתן הקיימת.

דרכי טיפול בבעיית בריחת שתן אצל נשים

אבחון וטיפול בבריחת שתן אצל נשים דומה לטיפול בבריחת שתן אצל גברים ויקבע על ידי רופא משפחה על סמך נתונים אישיים כמו: גיל האישה, היסטוריה בריאותית כללית, אבחון סוג בריחת השתן, התאמת טיפול תרופתי או טיפולים משלימים וכמובן המשך מעקב.

טיפולים בבריחת שתן על ידי טיפולים התנהגותיים כמו:

  • אימון שלפוחית השתן בעזרת הקניית מיומנות של התנגדות לדחף בהדרגה.
  • קביעת לוחות זמנים להקניית הרגלים למתן שתן באופן קבוע
  • שינוי תזונתי על מנת למנוע גירוי בשלפוחית השתן כמו הימנעות לחלוטין ממאכלים ספציפיים הכוללים קפאין, אלכוהול ופירות הדר.
  • אימון שרירי האגן למניעת דליפת שתן שילוב של תרגילי קיבל באופן יומיומי.
  • אימוני משקל בנרתיק: משקולות קטנות מוחזקות בתוך הנרתיק על ידי הידוק שרירי הנרתיק.

חיתולים לנשים  

כיום ברשתות השיווק השונות יש מבחר רחב של סוגי חיתולים למבוגרים וגם מוצרי ספיגה המגיעים ברמות שונות עבור בריחת שתן אצל נשים לפי דרגת דליפה גבוהה או קלה. חיתולים למבוגרים עוזרים בהגנה מרבית של דליפת שתן תוך נוחות מקסימלית בכל מקום. ניתן לבחור את החיתולים לפי סוג, חומר אלסטי מתאים לפי דרגת ספיגה.

תחתונים סופגים לבריחת שתן אצל נשים

התאמה מדויקת של מוצרי ספיגה ותחתוני ספיגה לנשים עבור בריחת שתן יעניקו לך תחושה בטוחה והגנה מקסימלית שאת יוצאת מהבית ובכל אזור שאת שוהה גם בזמן העבודה. כיום יש מותגים המציעים מגוון סוגי תחתונים סופגים שהמוכרים ביניהם הם תחתוני: ABNA , TENA. מותגים אלה המציעים מגוון רחב של תחתונים סופגים מותאמים אישית לכל צורך ולכל סגנון לבוש בהתאמה מדויקת אם זה גזרה גבוהה או נמוכה, חומרים גמישים כמו לייקרה אלסטית. בבעיית בריחת שתן אצל נשים חשוב לאתר תחתונים סופגים וגם מוצרי ספיגה איכותיים מתאימים שיכולים לשפר את איכות החיים באופן משמעותי.

ניתן להשתמש בתחתונים סופגים למבוגרים, פדים ומגני תחתונים לנשים המתאימים לבריחת שתן קלה כמו למשל של “אולוויז” הנבחרים בכל הרשתות שיווק או להשתמש במוצרי ספיגה ייעודיים לבריחת שתן שנועדו לבריחה יותר אינטנסיבית, כיום יש מודעות לתופעה ולכן יש מגוון רחב של מוצרי ספיגה לבריחת שתן בכל דרגה בשילוב נוחות מקסימלית.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן