תוספי תזונה מומלצים למבוגרים

white-pills-floating-female-hand-isolated-blue-healthcare-treatment-concept-copy-space

תוספי תזונה יכולים להתאים בכל גיל אבל בגיל השלישי חשוב ליטול תוספי תזונה שיכולים לסייע בבעיות בריאותיות שונות להשלים חוסרים ויטמינים שחסרים בגוף בגלל הגיל. אם אתם שקולים ליטול תוסף תזונה כזה או אחר מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה לפני תחילת השימוש.

מאת: דנ-אל אונליין

file
תוספי תזונה מומלצים למבוגרים 8

מהו תוסף תזונה?

תוספי תזונה הם חומרים שיש להשתמש בהם כדי להוסיף חומרים מזינים לתזונה או כדי להפחית את הסיכון לבעיות בריאותיות שונות כגון: אוסטאופורוזיס או דלקת פרקים המצריכים מכם שימוש בציוד רפואי למבוגרים. תוספי תזונה מגיעים בצורה של גלולות, כמוסות, אבקות, כמוסות ג’ל טבליות, תמציות, או נוזלים. הם עשויים להכיל ויטמינים, מינרלים, סיבים, חומצות אמינו, עשבי תיבול צמחים, אנזימים. לפעמים, החומרים תוספי תזונה מתווספים במזונות ובמשקאות.

מתי יש ליטול תוסף תזונה?

אכילת מגוון רחב של מזונות בריאים כמו פירות וירקות טריים היא הדרך הטובה ביותר לקבל את החומרים המזינים הגוף צריך. עם זאת, אנשים מסוימים לא יכולים לקבל מספיק ויטמינים ומינרלים בתזונה היומית שלהם. כאשר זה המקרה, רופאי המשפחה עשויים להמליץ על תוסף מזון למבוגרים כדי לספק חומרים מזינים חסרים.

טיפים לפני תחילת שימוש בתוספי תזונה:

  • חקרו את נושא תוספי התזונה – קראו מידע על כל תוסף תזונה שאלו את רופא המשפחה או רוקח בבית המרקחת,התייעצו עם דיאטנית.
  • זכורו. גם אם מדובר בחומר לכאורה “טבעי” זה לא אומר שזה בטוח או טוב לגוף שבילכם. יכולות להיות לכל תוסף תזונה גם השפעה שלילית עליכם או תופעות לוואי.
  • עדכנו את רופא המשפחה. לפני שתחליטו להתחיל לקחת תוסף תזונה לטיפול בכל מצב בריאותי כזה או אחר, בדקו עם הרופא שלכם. אין ליטול לבד או על דעת עצמכם תוסף כדי לנסות לאבחן או לטפל בכל מצב בריאותי מבלי לבדוק תחילה עם הרופא משפחה.

תוספי תזונה למבוגרים

אנשים מעל גיל 50 עשויים להזדקק ליותר ויטמינים ומינרלים. הרופא או דיאטנית יכולים להמליץ לכם לשנות את התזונה היומית או לקחת תוסף ויטמין או מינרלים:

  • סידן : סידן עובד עם ויטמין D כדי לשמור על עצמות חזקות בכל הגילאים. איבוד עצם יכול להוביל לשברי מאמץ או שברים בעצמות אצל נשים מבוגרות וגברים כאחד. סידן נמצא בחלב ומוצרי חלב (ללא שומן או דל שומן נחשב לטוב ביותר), דגים משומרים עם עצמות רכות, ירקות עליים ירוקים כהים כמו כרוב, דגני בוקר.
  • ויטמין D: רוב האנשים צורכים פחות הכמויות המומלצות של ויטמין D. כאן יש לצרוך יותר מוצרי חלב וחלב מועשרים בויטמין D, דגנים מועשרים בויטמין D וגם דגים שומניים, או כמובן באמצעות תוסף ויטמין D.
  • ויטמין B6: ויטמין זה נחוץ כדי ליצור תאי דם אדומים. הוא נמצא בתפוחי אדמה, בננות, חזה עוף ודגנים מבוצרים.

ויטמין B12: ז עוזר לשמור על תאי הדם האדומים ואת מערכת העצבים בריאה. בעוד מבוגרים זקוקים לויטמין B12,חלקם מתקשים לספוג את הויטמין שנמצא באופן טבעי במזון. אם יש לכם בעיה זו, הרופא שלכם עשוי להמליץ לך לאכול מזונות כמו דגנים מועשרים עם ויטמין זה הוסיף, או לקחת תוסף B12. צמחונים וטבעונים קפדניים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מחסור בוויטמין B12 מכיוון שמקורות המזון הטבעי של ויטמין B12 מוגבלים למזון מן החי. לדבר עם הרופא שלך על אם לוקח תוסף B12 מתאים לך.

המלצות ויטמינים ומינרלים למבוגרים

ויטמין B12: מומלץ 2.4 מ”ג ליום אם אתם נוטלים תרופות עבור צרבת, ייתכן שתצטרכו צורה אחרת, אשר ספק שירותי הבריאות שלך יכול לתת לך מידע על.

סידן: נשים מעל גיל 50 צריכות 1,200 מ”ג (מיליגרם) בכל יום. גברים צריכים 1,000 מ”ג בין הגילאים 51 ו 70 ו 1,200 מ”ג לאחר 70, אבל לא יותר מ 2,000 מ ג ליום.

ויטמין D: מומלץ 600 יחב”ל (יחידות בינלאומיות) לאנשים בגילאי 51 עד 70 ו- 800 IU עבור אלה מעל גיל 70, אך לא יותר מ- 4,000 יחב”ל בכל יום.

ויטמין B6: מומלץ 1.7 מ”ג מומלץ לגברים ו 1.5 מ”ג לנשים בכל יום.

זכרו שצריכה של יותר מדי ויטמין או מינרל יכולה גם להזיק. רוב אם לא כל הויטמינים והמינרלים היומיים שלך צריכים לבוא מן המזון.

מזה נוגדי חמצון? מדובר חומרים טבעיים במזון שעשויים לעזור להגן מפני מחלות מגוונות בגיל המבוגר. הנה כמה נוגדי חמצון נפוצים: סלניום: נמצא פירות ים, כבד, בשר ודגנים

  • ויטמין C: נמצא בפירות הדר, פלפלים, עגבניות ופירות יער
  • ויטמין E: נמצא נבט חיטה, אגוזים, שומשום; ושמני קנולה, זיתים ובוטנים
  • בטא קרוטן: נמצא בפירות וירקות שהם ירוק כהה או כתום כהה

תוצאות מחקר מראות כי מינונים גדולים של תוספי מזון עם נוגדי חמצון לא ימנעו מחלות כרוניות כגון מחלות לב או סוכרת.

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן