זיהוי מוקדם של דיכאון בקרב מבוגרים

thoughtful-mature-woman-sitting-bedroom-evening-while-her-husband-is-sleeping-background

במאמר זה נסקור את סימני האזהרה בקרב מבוגרים כדי לראות אם הגיע הזמן שיבקרו אצל פסיכולוג או איש מקצוע בתחום בריאות הנפש, ישנם מגוון תסמינים ספציפיים וסימנים מקדימים שיכולים לקבוע אם מדובר בהפרעת דיכאון או עצב זמני שכולנו חווים בשגרת החיים. אנחנו כמובן תמיד נמליץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הנפש ואין לראות את הכתוב מטה כהמלצה , קריאה נעימה 🙂

מאת: דנ-אל אונליין

דיכאון בקרב מבוגרים
זיהוי מוקדם של דיכאון בקרב מבוגרים 2

דיכאון הוא מונח מקצועי שאנו נוטים להשתמש בו לעתים קרובות כדי לתאר איך אנחנו מרגישים ביום גרוע או אחרי שבוע רע בעבודה או לחילופין בזמן פרידה. אבל למען האמת שהפרעת דיכאון שאובחן באופן מקצועי יכולה להיות הרבה יותר מסובכת. ישנם מגוון תסמינים ספציפיים וסימנים מקדימים שיכולים לקבוע אם מדובר בהפרעת דיכאון או עצב זמני שכולנו חווים בשגרת החיים. קביעה אם רגשות רעים מתמשכים ובלתי נשלטים הם תוצאה של הפרעת דיכאון יכולה להיות הצעד הראשון לקראת ריפוי נפשי והתאוששות מהמצב.

השקפת חיים של חוסר תקווה

פסימיות ומצב רוח משפיע על האופן שבו מרגישים לגבי החיים בכלל. זה יכול לכלול השקפה חסרת תקווה או חסרת אונים על החיים שהיא הסימפטום הנפוץ ביותר של דיכאון. רגשות אחרים נוספים יכולים להיות חוסר ערך, שנאה עצמית, או אשמה בלתי הולמת. מחשבות נפוצות חוזרות ונשנות על דיכאון יכולות להיות משמיעות את קולן כ”הכל באשמתי”, או “מה הטעם לחיים האלה כבר?”

איבוד עניין

דיכאון יכול לקחת את העונג או ההנאה מהדברים שאתה אוהב. אובדן עניין או נסיגה מפעילויות שפעם ציפית להן כמו למשל— ספורט, תחביבים אחרים או יציאה עם חברים שהם עוד סימן מסגיר לדיכאון. תחום נוסף שבו אתה עלול לאבד עניין הוא סקס. הסימפטומים של דיכאון גדול כוללים ירידה בדחף המיני ואפילו אימפוטנציה.

עייפות מוגברת ובמקביל נדודי שינה

דיכאון מגיע לעיתים קרובות עם חוסר אנרגיה תחושה של עייפות כרונית, אשר יכול להיות בין הסימפטומים המתישים ביותר של דיכאון. זה יכול להוביל לשינה מוגזמת. דיכאון בקרב מבוגרים כולל גם עם נדודי שינה, כמו אחד עלול להוביל השני ולהיפך. הם יכולים גם להחמיר אחד את השני. חוסר איכות, שינה נינוחה יכול גם להוביל חרדה.

מצבי רוח משתנים וחרדות

דיכאון וחרדה הם שני התנאים מתרחשים לעתים קרובות יחד. תסמינים של חרדה יכולים לכלול:

  • עצבנות,
  • חוסר מנוחה
  • מתח
  • תחושות של סכנה, פאניקה
  • קצב לב מהיר
  • נשימה מהירה
  • הזעה מוגברת או כבדה
  • רעידות
  • קושי בפעולות בסיסיות כולל חוסר שימוש במוצרי ספיגה למבוגרים או בחיתולים למבוגרים בעת הצורך
  • קושי להתרכז או לחשוב בבהירות על כל דבר אחר מלבד הדבר שאתה מודאג לגביו

עצבנות אצל גברים

דיכאון יכול להשפיע על המינים באופן שונה. מחקרים מראים כי לגברים עם דיכאון עשויים להיות סימפטומים כגון עצבנות, התנהגות אסקפיסטית או מסוכנת, שימוש בסמים, או כעס במקומה.

שינויים בתיאבון ובמשקל

משקל ותיאבון יכולים להשתנות אצל מבוגרים הסובלים מדיכאון. חוויה זו עשויה להיות שונה עבור כל אדם. יש אנשים יהיה תיאבון מוגבר לעלות במשקל, בעוד שאחרים לא יהיו רעבים לרדת במשקל. אינדיקציה אחת אם שינויים תזונתיים קשורים לדיכאון היא אם הם מכוונים או לא. אם הם לא, זה יכול להיות שהם נגרמים על ידי דיכאון.

חוסר שליטה ברגשות

רגע אחד זו התפרצות של כעס. הבא אתה בוכה ללא שליטה. שום דבר מחוץ לך לא גרם לשינוי, אבל הרגשות שלך עולים ויורדים בהתראה של רגע. דיכאון יכול לגרום למצבי רוח משתנים.

דיכאון שמוביל להתאבדות

אנשים שרוצים להתאבד או מתכננים את מותם בדרך כלל מראים סימפטומים ראשונים. לעתים קרובות אנשים ידברו על זה או יעשו ניסיון ראשון לפני שיצליחו לשים קץ לחייהם. אם אתם מכירים מישהו כזה נסו לעזור לא או התקשרו למוקד עזרה דחופה ,הישארו עם האדם עד שהעזרה תגיע. בדקו סביב המבוגר אם יש נשק חי או כדורים, סכינים, תרופות, או דברים אחרים שעלולים לגרום נזק נסו מבחינה רגשית להקשיב לו ברוגע ללא שיפוט.

קבלת עזרה מקצועית

אם אתם מזהים כמה תסמינים שהוזכרו קודם לכן במשך יותר משבועיים, ייתכן שאתם או קרוב אליכם סובלים מהפרעת דיכאון. מודעות והכרה במצב היא חיונית כדי לקבל את העזרה המקצועית הנכונה. הפרעת דיכאון אמיתית משפיעה על מיליוני אנשים בארץ וברחבי העולם, אבל יש מגוון טיפולים מקצועיים שונים זמנים, החל מ שינויים באורח החיים ועד עזרה עם תרופות. לא משנה את נתיב הטיפול שתבחרו, בקשת עזרה מקצועית היא הצעד הראשון לתחילת התהליך ושיפור של המצב.

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן