סוגי בריחת שתן | מה ההבדל בין דליפת שתן לבריחת שתן ?

Incontinence

מאת: דנ-אל אונליין

בריחת שתן
סוגי בריחת שתן | מה ההבדל בין דליפת שתן לבריחת שתן ? 2

ההגדרה הרפואית של בריחת שתן או לדליפת שתן היא “אובדן שתן בלתי רצוני“. מדובר במצב שכיח שכשליש מהנשים הבוגרות סובלות ממנו לפחות פעם אחת בשבוע. כ־15% מהנשים סובלות מבריחת שתן חמורה בחיי היומיום הגורמת לשינוי שלילי באיכות חייהן.

הפתרון היעיל ביותר עבור אנשים הסובלים מבריחת שתן מכל הסוגים הם מוצרי הספיגה וחיתולים למבוגרים, ופדים לבריחת שתן . מוצרי הספיגה מעניקים פתרון קל ומהיר.

סוגי בריחת שתן (דליפת שתן):

דליפת שתן במתח:

צחוק, שיעול או עיטוש עלולים לגרום לבריחת שתן (40-60% מהמקרים המאובחנים). כאשר אנו צוחקים, משתעלים, מתעטשים או צועקים, השופכה אינה מסוגלת לשמור על השתן בשלפוחית ​​השתן. כלומר, הלחץ שמופעל על ידי שלפוחית ​​השתן עולה על עמידות השופכה, כאשר הלחץ התוך בטני מוגבר והתכווצות סוגר השופכה אינה מספיקה. זהו הסוג הנפוץ ביותר של בריחת שתן. ניתן לראות בריחת שתן בעת ​​פעילות גופנית או הרמת משקולות.

בריחת שתן דחופה:

הרצון הפתאומי להשתין שלא ניתן לשלוט בו. לא ניתן לדחות שתן ומתרחשת דליפת שתן לא רצונית. הפרעה זו מכונה “שלפוחית ​​השתן יתר על המידה” ועלולה לנבוע מהפרעות במערכת העצבים (נוירוגניות) או מסיבה לא ידועה (אידיופתית). המטופל חווה את זה כצורך חזק ודחוף במתן שתן המופיע פתאום ולא ניתן לדחותו.

בריחת שתן מעורבת:

שילוב של שני הסוגים לעיל. הגורם לה בדרך כלל אידיופטי או נוירוגני, ועלול להופיע או להחמיר בגלל טראומה, הקרנות, עצירות או גורמים אחרים לבריחת שתן.

בריחת שתן:

במקרים מסוימים, החולים אינם מסוגלים לרוקן את שלפוחית ​​השתן לחלוטין; כתוצאה מכך הוא עולה על גדותיו ויוצר רושם מוטעה של בריחת שתן. שלפוחית ​​השתן עשויה להתמלא עד גדותיה כאשר קיימת חסימה בשופכה או כאשר השלפוחית ​​אינה מסוגלת לבצע את הצירים הדרושים לצורך הטלת שתן, כלומר כאשר היא היפוטונית. במקרה זה אנו צופים דליפת שתן לא רצונית.

בריחת שתן מוחלטת:

נשים הסובלות מסטייה של הצינורית בשופכה חוות בריחת שתן מוחלטת.קטגוריה מסוימת של בריחת שתן היא הרטבת לילה . אנו יודעים כי במהלך הלילה הכליות מייצרות יותר שתן: כאשר הגוף נוטה, זרימת הדם לכליות גדלה וגם ייצור השתן עולה בהתאם. כאשר אנו שוכבים וישנים, ההרפיה השרירית המתקבלת מאפשרת דליפת שתן. מצבים רפואיים רבים מעלים גם את הסיכון לדליפת שתן בן לילה. אלה כוללים סוכרת, דלקות בדרכי השתן, סידן דרכי השתן, במיוחד סחורות בשלפוחית ​​השתן, וכן חריגות אנטומיות באזור. פירוש הדבר שלעתים קרובות המטופל עשוי להשתין מבלי ששלפוחית ​​השתן שלו תהיה ריקה לחלוטין. לרוב המטופל אינו מודע לעובדה ששלפוחית ​​השתן שלו אינה מתרוקנת.

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן