איך לשכנע את יקירכם להשתמש במוצרי ספיגה?

איך לשכנע את

ישנן דרכים לעודד אדם יקר להתייחס לסוגיה זאת, אך הן דורשות סבלנות, אמפטיה, הבנה ומחויבות לשמירה על כבודו של יקירכם.

מוצרי ספיגה למבוגרים
איך לשכנע את יקירכם להשתמש במוצרי ספיגה? 2

תופעת בריחת שתן היא מצב מביך שלרוב קשה לקשישים לקבל ולהתמודד איתו בחיי היומיום. המבוגרים מנסים בכל דרך שהם יכולים להתעלם מהתופעה החדשה ולהמשיך בחייהם, אך בדרך כלל גישת “ראש בחול” גורמת ליותר תשומת לב לבעיה. למרבה המזל, ישנן דרכים לעודד אדם יקר להתייחס לסוגיה זאת, אך הן דורשות סבלנות, אמפטיה, הבנה ומחויבות לשמירה על כבודו של יקירכם.

הוציאו את המילה “חיתולים למבוגרים” מאוצר המילים שלכם לאלתר

לרוב תשמעו מילדים בוגרים את התלונה “הורי לא ילבש חיתולים למבוגרים וזה משגע אותי!”

זוהי תלונה מוכרת מאד עבור מטפלים שיקיריהם סובלים מבריחת שתן, הדבר הראשון שעל מטפלות לעשות כשאתם מתמודדים עם נושא רגיש זה הוא לחשוב היטב על בחירות המילים שלהן . קשישים רבים חוששים ומורדים במילה “חיתול” מילה זו מרמזת על פריט לבוש המשמש לתינוק או פעוט שטרם החל לעשות את צרכיו בשירותים, אז איזה מבוגר יכיל את המילה הזאת בשמחה? אם את אישה מבוגרת שילדה ילדים בעבר, סביר להניח שסבלת מדי פעם מבריחת שתן במתח, כלומר דליפת מעט שתן בזמן שיעול, עיטוש או צחוק. אולי אפילו השתמשת במגן תחתונים למקרה הזה.

אז איך היית מרגישה אם בעלך או חבר שלך יתייחס להגנה הקטנה הזו כחיתול?

לחיתולים יש קשר הדוק לתינוקות. אין להתייחס לאף מבוגר, ללא קשר לרמת המוגבלות הגופנית או הנפשית, כאילו מדובר בתינוק. תהליך ההזדקנות והתנאים הקשורים לגיל המבוגר כבר משפיעים את יקירינו על חלק גדול מעצמאות שלהם וגם כבודם. בחירות המילה וטון הקול שלנו אולי לא נראים כל כך חשובים, אך תקשורת מקרבת ומתן טיפול אישי באופן שעוזר ליקירינו להרגיש מכובדים הוא תחליף משחק בכל הקשור לקידום שיתוף פעולה והעצמת ההערכה העצמית שלהם.

התמודדות עם הכחשה של תופעת בריחת שתן

אם יקירכם עדיין מתפקדים באופן טוב אך הם פשוט מעדיפים לחיות בהכחשה לגבי התופעה של בריחת שתן, נסו לפנות אל תחושת הלב שלהם. תופעת בריחת שתן אצל מבוגרים היא קשה מאוד לקבלה והשלמה. עם זאת, אם אתה אדם קרוב או צד שלישי, תוכלו לשכנע את המבוגר שלידך כי הרבה יותר מביך להריח עליהם שתן מכיוון שאתם מתעלמים מדליפה מאשר ללבוש הגנה נאותה, הבטיחו לעבוד איתם למציאת פתרון נוח ויעיל ומתאים בשבילו, כמו מוצרי ספיגה שיאפשרו להם לשמור על כבודם, להרחיב את עצמאותם ולשפר את המראה שלהם. בריחת שתן גורמת לעיתים קרובות למבוגרים וקשישים לצאת פחות החוצה, פחות לבלות וגם להימנע ממצבים מביכים אחרים, אך זה לא חייב להיות ככה אם קיימת תמיכה משפחתית רגשית ורשת ביטחון יעילה ואמפטית.

שוחחו על הפחדים והחששות של המבוגרים

כולנו מפחדים מהזקנה ולכן אם ההורים המבוגרים שלכם מתכחשים למצב שלהם ולשינויים במצבם נסו לדבר איתם בשיחה אישית ובעדינות על הפחדים והחששות שלהם באופן ישיר. חזקו אותם מנטלית ונסו לשכנע אותם שהאלטרנטיבה של התמודדות עם תופעת בריחת שתן יותר באופן פומבי או עם בן אדם זר.

קבעו שיחה אישית עם מטפל מקצועי

שיחה עם גורם שלישי מקצועי שאינו מעורב רגשית או עם מטפל מקצועי המנוסה בתחום של בריחת שתן בקרב מבוגרים , עשויה להקל על התופעה ולהפיג קצת את החששות ואת הפחדים בקרב בני הגיל השלישי. שיחה אישית מקצועית על התופעה ועל השימוש עם תחתונים לבריחת שתן תבהיר להורה שלכם שהוא לא היחיד בעולם המתמודד עם אותה הבעיה. יש לזכור לשמור על פרטיות המבוגר כאשר משוחחים על הנושא עם הורים על צרכי הגיל השלישי, חשוב לשמור על כבודם ולכבד את רצונותיהם.

זכרו כי בגיל השלישי הוריכם היקרים נאלצים להתמודד עם סיטואציות מורכבות, רגשות ותחושות שונות עמם לא התמודדו בעבר וגם עזרים ומוצרים שלא הכירו כמו תחתוני ספיגה למבוגרים. לכן חשוב שתהיו רגישים ותיהיו שם בשבילם, תקשיבו להם יותר מתמיד ותספקו את התמיכה הרצויה.

מוצרי ספיגה למבוגרים – בקשו עזרה וסיוע מרופא המשפחה או מחבר קרוב

בדיוק כמו סוגיות רבות אחרות עם הורינו המזדקנים, ייתכן שאדם שאינו בן משפחה, כמו חבר אמין או רופא, יכול לפנות טוב יותר למבוגרים בכל הנוגע לתופעת בריחת שתן ושימוש במוצרי ספיגה שונים. למה? זאת מכיוון שקשישים רבים נוטים להכפיש או לתלות תצפיות גבוהות מדי מהמשפחה שלהם, במיוחד כשזה מגיע מילדיהם הבוגרים. קבלת עצות והוראות מהילדים הבוגרים כמו “איך להתמודד” ממישהו שגידלת ושאין לו ניסיון ממקור ראשון בנושא של תופעת בריחת שתן זה בדרך כלל פשוט גורם להתנגדות וקשה להתמודד עם זה בכל גיל. סוגיית בריחת שתן ושימוש ב חיתולים למבוגרים יכולה להיות פחות מביכה לדיון עם רופא משפחה אובייקטיבי שראה את הכל או עם חבר קרוב שמתמודד עם אותם אתגרים באותו הגיל.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן