איך להתמודד עם בדידות בגיל השלישי?

calm-beautiful-fifty-years-old-woman-sits-chair-being-alone-thinks-about-life-wears-yellow-knitted-sweater-jeans-blank-copy-space

תחושת בדידות משפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם אבל למראה השמחה יש הרבה דרכים וצעדים שאפשר לעשות כדי להתמודד איתה ולהתגבר עליה. המפתח הוא קודם כל להבין איך אתם מרגישים עם תחושת הבדידות ולמצוא את הדרך האסטרטגית הטובה ביותר עבורכם להתמודד איתה ולהשלים איתה.

מאת: דנ-אל אונליין

בדידות בגיל השלישי
איך להתמודד עם בדידות בגיל השלישי? 2

למעשה, תחושות של בדידות יכולות להשפיע על כל אחד – צעיר, זקן, מבוגר בכל שלב בחיים והסיבות לתחושת הבדידות הן מגוונות ויש לה גורמים רבים משפיעים לטווח הארוך והקצר היא יכולה להשפיע גם להשפיע על הבריאות הרגשית והפיזית שלנו.

קבלו טיפים איך להתמודד עם תחושת הבדידות אצל מבוגרים

1. הכירו בתחושת בדידות שלכם

הצעד הראשון להתגבר על הבדידות הוא להבין איך אתם מרגישים עם התחושה ואיך היא משפיעה עליכם. אם התחושה משפיעה עליכם באופן משמעותי נסו להתייעץ עם מטפל, פסיכולוג או רופא משפחה. הם יכולים לעזור לך לעבוד דרך הגורמים העשויים לעזור לכם להתמודדות. להציע צעדים אקטיבים כדי להילחם בבדידות, טיפולים אלטרנטיביים, ולעזור לכם לבנות כישורי התמודדות שונים. שתפו בתחושות שלכם את החברים הקרובים ובני משפחה. תעדכנו אותם שאתה מתמודדים עם תחושות קשות של בדידות.

אם סבלתם לאחרונה מאובדן של מערכת יחסים, אדם אהוב, איבדתם עבודה, עברתם למקום חדש, אתם מתמודדים עם נושאים אחרים שגרמו לכם להיות לבד , יידעו אותם איך הם יוכלו לעזור לכם להרגיש פחות בודדים.

2. התנתקו או התחברו למרחב הדיגיטלי באתרי אינטרנט כאשר אתם מרגישים בודדים

האינטרנט והמרחב הוירטואלי יכול להיות חרב פיפיות שיש לו יתרונות וחסרונות, במיוחד כשמדובר בתחושת בדידות ובידוד חברתי. היכנסו או התנתקו – מה בריא יותר? הכל תלוי באישיות שלכם

  • האינטרנט מציע דרכים לא מאיימות ונוחות להתחבר עם אחרים שיכולים לעזור אם אתה מנסה להתגבר על בדידות. משחקים מרובי משתתפים, צ’אט ואתרי הודעות, אפילו אתרי היכרויות מקוונים יכולים להציע דרכים לקיים אינטראקציה לקיים אינטראקציה עם אחרים שמספקים עבור אנשים מסוימים. יש גם אפליקציות מקוונות שנועדו לעזור לך להתמודד עם נושאים כמו בדידות ובידוד חברתי.
  • מה לגבי מדיה חברתית? זה טוב בשבילכם כשאתם מתמודד עם בדידות? עבור אנשים מסוימים, המרחב הדיגיטלי עשוי לתרום לתחושות גדולות עוד יותר של בדידות ובידוד. מדיה חברתית, למשל, יכולה לתאר אנשים שנראים כאילו הם חיים חיים מרגשים ומאושרים עם מאות חברים טובים לצידם. המציאות היא שבדרך כלל זו לא המציאות. מדיה חברתית יכולה לגרום לאנשים מסוימים להרגיש לא מתאימים, להישאר בחוץ ולהרגיש בודדים. בשורה התחתונה, אם להיות מקוון נראה מבודד יותר מאשר מחובר, זה עשוי להיות סימן שאתה צריך להתנתק.

3. התנדבו ויצרו הזדמנויות חברתיות

הזדמנויות התנדבות בשפע. תרומת הזמן והאנרגיה שלך, עבודה לצד אחרים למען מטרה טובה, יכולה לעזור לך ביעילות במאבק בבדידות. פעילויות התנדבות מוצגות כדי להקל על הלחץ, להפחית תחושות של דיכאון, יכול לעזור לך להתיידד ולהתחבר עם אחרים, ובסך הכל להפוך אותך לאדם מאושר יותר.2 תחושה של אושר, הגשמה וחיבור לאחרים היא דרך נוספת להפסיק להרגיש בודדה.

נסה אחד מהרעיונות האלה אם ההתנדבות מתאימות לכם:

  • התנדבות בבית חולים לילדים
  • ילדים בבית הספר
  • התנדבות במקלט לבעלי חיים
  • התנדבות עם חולים ונכים
  • התנדבות בבתי אבות

בכל הזדמנות אפשרית, חפשו בשכונה או בקהילה המקומית שלכם פעילויות התנדבותיות. בדרך זו אתה יכול להתיידד ולזיף קשרים חברתיים עם אחרים בסמיכות אליך. רוב הסיכויים שתיתקל בהם במכולת, בכנסייה או בבית הכנסת שלך, בבית הקפה או במסעדה המקומית – ותספק הזדמנויות נוספות לאינטראקציה חברתית ותעזור לך להרגיש פחות בודד.

4. הצטרפו לקבוצה או למועדון כדי להתגבר על הבדידות

חשפו קבוצות תחומי עניים בהתאם למקום המגורים שלכם, ייתכן שתהיה לכם גישה לסוגים שונים של קבוצות ופעילויות מועדון המבוססות לעתים קרובות על תחומי עניין ותחביבים משותפים כמו למשל תחומי ספורט, קלפים, יוגה ועוד. Meetup היא פלטפורמה מקוונת שדרכה אתם יכולים למצוא קבוצה מבוססת על תחום עניין מסוים. קבוצות נפגשות באופן אישי, באופן מקומי. ישנן קבוצות Meetup לכל סוגי תחומי העניין, כולל אוכל, נסיעות, סגנון חיים, בידור, ספורט, בילוי, תרבות ועוד.

קבוצות Meetup זמינות בכל רחבי הארץ ויכולות לתת לך דברים לעשות כאשר אתה מרגישים בודד. זוהי דרך מצוינת להתיידד ולהיפגש עם אנשים כמוהו על בסיס קבוע.

5. תרגול וטיפול עצמי

מלבד עבודה כדי להתחבר עם אחרים, לא להתעלם הכוח הפוטנציאלי של פעילות גופנית, מזון בריא, שינה נכונה, חשיפה לשמש, ואפילו מדיטציה למאבק בבדידות.

  • פעילות גופנית הוכח לעורר אנדורפינים במוח. אלה נקראים לפעמים “הורמוני האושר” בשל כוחם לרומם את מצב הרוח ולגרום לכם פשוט להרגיש טוב יותר ולמנוע מחלות ומצבים בריאותיים אחרים כמו בריחת שתן’ שימוש במוצרי ספיגה למבוגרים או פצעי לחץ במצבים קיצוניים.
  • חשיפה לקרני השמש יכולה לעשות הרבה את אותו הדבר כמו פעילות גופנית. זה גם מפעיל את ההורמונים הטובים, כולל אנדורפינים וסרוטונין, אשר יש מספר יתרונות חיוביים.
  • תזונה בריאה יכולה להשפיע גם על בריאות המוח שלך. תזונה יומית של סוכר, חומרים משמרים ומזון מעובד מאוד יכולה להשפיע לרעה על הבריאות הגופנית והרגשית שלך.התמקד באכילת מזונות עם דגנים מלאים את ההשפעה שלהם.
  • איכות השינה קשורה קשר הדוק לבריאות רגשית. אובדן שינה או הרגלי שינה ירודים יכולים להחמיר תחושות של בדידות ובידוד, ולהיפך.אם אתם נלחמים בבדידות, נסו לתרגל הרגלי שינה טובים יותר. הגבילו את הסוכר והקפאין לפני השינה, כבו מכשירים דיגיטליים לזמן מה וודאו כי חדר השינה שלכם שקט וחשוך.
*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן