בית בטוח – הנגשת הבית לגיל השלישי

empty-wheelchair-living-room

כאשר בן משפחה מתבגר ויש לו בעיות רפואיות שונות או שהוא מתמודד עם צרכים נפשיים מסוימים הגיע הזמן להבין שיש להתאים את הבית להפוך אותו לנגיש לצרכים האישיים שלו. ניתן להתאים את הבית למבוגרים בעזרת אביזרים משלימים מתאימים ועזרה מקצועית של מטפלים סיעודיים ורופאי משפחה.

מאת: דנ-אל אונליין

הנגשת הבית לגיל השלישי
בית בטוח - הנגשת הבית לגיל השלישי 2

רבים מבני גיל הזהב מעדיפים להמשיך להתגורר בבית שלהם, בסביבה המוכרת והידועה להם, בקרבת החברים בסופר השכונתי והמקומות שבהם ביקרו לאורך השנים. גם אם הם חולים ואינם מסוגלים להתנייד בנוחות מעדיפים להשאיר בבית המוכר להם.

התאמה בטיחותית של הבית לגיל הזהב יש מגוון אביזרים, מוצרים ושירותים שנועדו להקל על המצב ושיכולים לסייע לבטיחות התנידות בקלות בבית של בני גיל הזהב דבר שישפר משמעותית את אורך החיים.

בטיחות במקלחת וחדר השירותים בבית

על מנת למנוע החלקה במקומות לחים ורטובים בבית יש להתאים את חדרי שירותים ואמבטיה לצורך זה בעזרת שטיחי אמבטיה מתאימים, משטחי גומי או רצפות מונעות החלקה.

האמבטיה היא מקום שיש להקדיש לו תשומת לב מיוחדות כדי למזער את הסיכונים ככל שניתן . מבוגרים חשופים להחלקות, שברים או פציעות שונות בזמן הרחצה. יש להתקין מעקה בטיחותי לאמבטיה כדי לשמור על יציבות ושיווי משקל בעת הרחצה. על מנת למנוע זרימת מים בזמן הרחצה על רצפת המקלחת רצוי לשים וילון או חלונות שאוטמים את זרם המים. מומלץ למקם בתוך האמבטיה ידית אחיזה למקלחת, כיסא פלסטיק מתאים שאפשר להיעזר בו בעת הרחצה בנוחות ובבטחה כדי לא להתעייף וכך להקטין משמעותית את הסיכונים.

שעון מצוקה למבוגרים

קיימים כיום מבחר רחב של לחצני מצוקה ושעוני מצוקה למבוגרים שאפשר להתקין בבית הקשיש. במקרה שהקשיש מגיע לשעת חירום של מחלה, חבלה או נפילה הוא יכול ללחוץ על הכפתור בכל שעה ומיד מזעיק צוות רפואי שיגיע לסייע לו בכל זמן נתון. הדבר מקנה תחושת ביטחון לכל קשיש בבית שלו.

התאמת מזרונים למבוגרים

כיום יש מודעות הולכת וגוברת למחלות שונות הדורשות התאמה של מזרונים אורתופדים או מזרונים המתאימים לפצעי לחץ כאשר נשארים זמן רב במיטה עקב מחלה. יש להתאים מזרון לצורך של הקשיש למקרה הספציפי שלו.

עזרים משלימים למבוגרים

מבוגרים רבים גם נשים וגם גברים בעת הזקנה, נוטים לסבול ולפתח בעיות של בריחת שתן זאת עקב חולשה של רצפת האגן. לצורך כך יש לרכוש מבעוד מועד מוצרים משלימים שיסייעו להם כמו: תחתון סופג למבוגרים, מיץ חמוציות, פדים מתאימים וחיתולים למבוגרים ולמקם את המוצרים ליד המיטה שלהם או בחדר נוח שבו יוכלו לגשת אליו בבטחה.

פעילות חברתית לגיל הזהב

למבוגרים רבים חשוב לשמור על קשרי חברות בסביבת המגורים שלהם. חברים ושכנים שהיו שם שנים עדיין חיים בקרבת מקום חשוב להם לשמור על הקשרים עימם, שמירת קשרים חברתיים זהו צורך שיש לשמור עליו היות וזה משפיע רבות על מצב רוחו של המבוגר.

שמירה על חיי חברה ופעילות גופנית שגרתית עוזרת משפיעה באופן ישיר על מצבו הרפואי והנפשי של כל אדם ובמיוחד כאשר מגיעים לגיל מבוגר ותחושת הבדידות פוקדת אותנו.

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן