טיפים לשמירה על אורח חיים בריא

שמירה על אורח חיים בריא צריכה להיות חלק מהשגרה היומיומית שלנו, בדיוק כמו שתיית כוס קפה בבוקר או הכנה לעוד יום עבודה. בריאות כללית טובה תסייע לנו במניעת מחלות כרוניות ומחלות ארוכות טווח ולא רק תאריך את אורך חייך אלא גם תשפר את איכות החיים שלנו.

בריחת שתן - דנאל אונליין
טיפים לשמירה על אורח חיים בריא 2

בחירת תזונה נכונה

כל תא בגוף שלך מונע על ידי בחירות המזון שאנו צורכים. העיניים, העור, הציפורניים, השיער, העצמות, השרירים זקוקים למיקרו-תזונה כדי לשמור עליהם בריאים ולאורך זמן. חשוב מאוד לאכול מגוון רחב של ירקות, שילוב צבעים בתזונה שלך, לאכול שומנים בריאים כגון אבוקדו ושמן זית, דגנים מלאים, חלבונים רזים אם אפשר לא לאכול או לאכול פחות מזונות מעובדים, פחות סוכרים, ופחות אלכוהול. במידה ויש לכם חוסרים של ויטמינים ומינראלים אל תאססו להשתמש גם בתוספי תזונה למבוגרים.

הקפידו על פעילות גופנית קבועה

שמירה על שגרת פעילות גופנית שבועית מחזקת את מערכת הלב וכלי הדם, הריאות, זרימת הדם, השרירים ומסייעת למנוע את הסיכוי לפציעות על ידי שיפור הגמישות שלך. פעילות גופנית יכולה גם להילחם בדיכאון, לשפר את הביטחון ואת המודעות לגוף.

שתו כמה שיותר מים

הגוף שלנו מורכב מעל 60 אחוז מים שהם מרכיב חיוני להישרדות שלנו, אנשים רבים עדיין בוחרים לא לשתות מספיק. שמירה על שתיית מים צריכה להיות בראש הרשימה של שמירה על אורח חיים בריא. המים מווסתים את טמפרטורת הגוף שלנו באמצעות זיעה, מסייעים בפינוי פסולת, שוטפים את הרעלים, מסייעים בחילוף חומרים ועוד.

הפחיתו לחץ, מתח וחרדה

מתח קשור ישירות לבעיות פיזיולוגיות רבות כגון בעיות עיכול ובעיות לב.

חשוב ללמוד איך לנהל את המתח במהלך היום, הפחתת מתח יכולה למעשה להציל את חייך. אם אתה רמות הלחץ גבוהות, יש מספר עצום של דברים שיעזרו להרגיע אותך.

למד לעשות מדיטציה ולשבת במיינדפולנס, לנסות שיעור יוגה, להתאמן ולעשות פעולות שיעשו לך הרגשה טובה, לצאת החוצה וללכת בטבע, להסתובב עם חבר טוב ופשוט לצחוק.

הקפידו על לפחות 8 שעות שינה

הרגלי שינה ירודים יכולים להשפיע על חילוף החומרים , רמות ריכוז, מצב רוח, המערכת החיסונית, הורמונים, רמות השומן בגוף, ובכל רחבי רווחה. חוסר שינה יכול לגרום לך ראייה מטושטשת ובעיות ראייה אחרות, חשוב לעשות צעדים שיכולים לעזור לך לשיפור השינה ויש הרבה מה לעשות כמו למשל: לנסות לעשות גמילה דיגיטלית מרשתות חברתיות, לקרוא ספר, מדיטציות שיעזרו למצב הרוח שלך להירגע אחרי יום עבודה ארוך.

גמילה מעישון

עישון הוא הרגל רע מכל הבחינות. העישון גרוע לאורח חיים בריא ולבריאות בכלל עישון גורם למחלות רבות וביניהם: סרטן, אימפוטנציה, מומים מולדים’ מחלות לב, קרישי דם ועוד בעיות אחרות. אם אכפת לך מצב בריאותך, פנה לתכנית גמילה והפסק לעשן כמה שיותר מוקדם, יותר טוב.

הגבלת על צריכת האלכוהול

הגבלת צריכת אלכוהול תעשה פלאים עבור הרווחה הכללית שלך, הגבלת אלכוהול תעזור לך עם בהירות מנטלית, לאבד שומן בגוף, הגדלת מסת השריר, שיפור רמות האנרגיה, התמודדות עם דיכאון וכמובן חסכון בכסף.

אז האם אתה שומר על אורח חיים בריא?

בדיוק כמו לקחת את המכונית שלך למוסך , חשוב לשמור ולבדוק עם הגוף להבטיח שמירה על אורח חיים בריא. ככל שתתייחס טוב יותר לגוף שלך, כך תחיה חיים ארוכים ומסופקים יותר.

להרגלים פשוטים האלה יש את הכוח לשנות את חייך באופן דרמטי לטובה, כל מה שאתה צריך לעשות זה לנקוט בפעולה ולרכוש במידת הצורך ציוד רפואי למבוגרים.

מאמרים חדשים באתר

עזרי הליכה וניידות

עזרי הליכה לקשישים: שיפור איכות החיים והעצמאות בגיל השלישי

המאמר דן ביתרונות השימוש בעזרי הליכה לקשישים, תוך הדגשת השפעתם החיובית על איכות החיים והבריאות הכללית. עזרי הליכה, כגון מקלות הליכה, הליכונים וקביים, מסייעים בשיפור היציבות, הפחתת הסיכון לנפילות והגברת הביטחון העצמי. בנוסף, הם מאפשרים לקשישים לשמור על עצמאותם ולהשתתף בפעילויות יומיומיות בצורה בטוחה ונוחה יותר. המאמר מציג מחקרים וממצאים עדכניים הממחישים את החשיבות של התאמת עזרי הליכה לצרכים האישיים של כל קשיש, ומציע המלצות לשימוש נכון ויעיל בהם.

קרא עוד »
כסאות גלגלים

לוקחים שליטה: כסא גלגלים עם שליטה אלחוטית הפתרון המושלם לניידות יקירכם

חיים עבור מי שנזקק לכיסא גלגלים, ובעיקר עבור המטפלים של אנשים אלו, מלאים באתגרים יומיומיים הקשורים לניידות ולשליטה בכיסא. בעוד כיסאות הגלגלים המודרניים מציעים מגוון

קרא עוד »
קלנועיות

מדריך מקיף לבחירת קלנועית: התאמה מושלמת לצרכים האישיים שלך

המאמר עוסק במדריך לבחירת קלנועית שמתאימה לצרכים האישיים שלך. הוא מספק תובנות על הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת קלנועית, כגון נוחות, בטיחות, טווח נסיעה, מהירות, משקל נשיאה, ותנאי השטח בהם תשתמשו. בנוסף, המאמר מציע טיפים לבחירת הדגם הנכון, כולל התייחסות למותגים מובילים, שירות לקוחות ואחריות. מטרת המאמר היא לסייע לקוראים לקבל החלטה מושכלת שתשפר את איכות חייהם ותענה על צרכיהם היומיומיים.

קרא עוד »
קלנועיות

שילוב חכם: מדריך לשימוש ברולטורים וקלנועיות בחיי היומיום

המאמר עוסק בשילוב בין רולטורים וקלנועיות, ומספק תובנות על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. הוא מציג דרכים לשלב בין השניים כדי לשפר את הניידות והעצמאות של אנשים עם מוגבלויות תנועה. המאמר מתמקד בקלנועיות, ומסביר כיצד הן יכולות להוות פתרון יעיל במצבים מסוימים, תוך הדגשת החשיבות של התאמה אישית לצרכים הייחודיים של המשתמשים. בנוסף, המאמר מציע טיפים לבחירת הכלי המתאים ביותר ומדגיש את החשיבות של ייעוץ מקצועי בתהליך הבחירה.

קרא עוד »
קלנועיות

אביזרים חדשניים לשדרוג חוויית השימוש בכסאות גלגלים חשמליים

המאמר עוסק באביזרים נוספים לכסאות גלגלים חשמליים וקלנועיות, המיועדים לשפר את הנוחות, הבטיחות והניידות של המשתמשים. הוא סוקר מגוון רחב של אביזרים, כולל מערכות תאורה, מושבים מותאמים אישית, מתקני אחסון, ומערכות ניווט מתקדמות. בנוסף, המאמר מציג חידושים טכנולוגיים בתחום ומדגיש את החשיבות של התאמה אישית לצרכים הייחודיים של כל משתמש. מטרת המאמר היא להעלות את המודעות לאפשרויות השונות הקיימות בשוק ולסייע למשתמשים ולמטפלים לבחור את האביזרים המתאימים ביותר לשיפור איכות החיים.

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן