הדרכים למנוע זיהומים ודלקות בדרכי השתן אצל מבוגרים

kidney-infarction-pyelonephritis-urinary-tract-infection-african-american-woman-feel-backache-spine-pain-because-uti-pyelonephritis-disease

אם סבלתם מתישהו במהלך חייכם מזיהום או דלקות בדרכי השתן, אתם בוודאי מכירים ויודעים כמה כואב ומתסכל זה יכול להיות. במיוחד אם מדובר בדלקות כרוניות שחוזרות בכל תקופה, תרופות שונות או אנטיביוטיקה יכולה לסייע בתופעה הזאת למשך כמה ימים, אך יש גם כמה צעדים פשוטים שאתה יכול לנקוט כדי לסייע במניעת הדלקות מהתחלה כדי למנוע את החדירה של חיידקים לשלפוחית השתן. למעשה דלקות בדרכי השתן ( Uncomplicated UTI ) הן שכיחות מאד בקרב נשים ובמיוחד אצל מבוגרים והן מתרחשות עקב זיהום ומחלות זיהומיות שונות.

מאת: דנ-אל אונליין

דרכים למנוע זיהומים ודלקות בדרכי השתן
הדרכים למנוע זיהומים ודלקות בדרכי השתן אצל מבוגרים 2

על פי מחקרים שנעשו נמצא כי למעלה מ ⅓ מכלל הזיהומים מתרחשים בקרב קשישים בבתי אבות ומצבים בריאותיים נפוצים אצל מבוגרים עלולים להוביל לאצירת שתן או לבעיות בתפקוד שלפוחית השתן. כדי להיפרד מתחושת הכאב, צריבה בזמן מתן שתן, השתנה תכופה, בילוי בשירותים במהלך הלילה ותסמינים לא נעימים אחרים מומלץ להתחיל עם שינויים בהרגלים כבר היום.

הינה כמה טיפים שיעזרו לכם להרחיק חיידקים במערכת השתן:

  1. הקפדה על שתיית ליטר וחצי מים במהלך היום, זאת כדי למנוע דלקות בדרכי השתן לעתים קרובות.
  2. הדרך הפשוטה ביותר למניעה היא לשטוף חיידקים בשלפוחית השתן ודרכי השתן לפני ואחרי מתן שתן.
  3. נגבו את האזור היטב על מנת למנוע חדירת חיידקים – חיידקים נוטים להסתובב סביב פי הטבעת. אם אתה מנגבים גם מלפנים וגם לאחור, במיוחד לאחר תנועת מעיים, הם נוטים פחות להגיע לשופכה.
  4. התרחצו לפני קיום יחסי מין וגם עשו שתן אחרי – השתמשו במים וסבון לפני דבר פשוט מרחיק חיידקים מהשופכה. השתנה לאחר יחסי מין דוחפת את כל החיידקים שנכנסו לדרכי השתן בחזרה החוצה.
  5. התרחקו ממוצרים נשיים – סבונים היגייניים לנרתיק, תרסיסי דאודורנט, אבקות ריחניות ומוצרים נשיים אחרים.
  6. בחרו בקפידה אמצעי מניעה – קוטל זרע, קונדום משומן קוטל זרע יכול לגרום לך יותר סיכוי לקבל דלקת בשופכה כי כולם יכולים לתרום לצמיחה חיידקית. אם אתם סובלים לעתים קרובות מדלקות בשתן בחומר סיכה על בסיס מים ליובש בנרתיק.
  7. לנשים מומלץ ללבוש תחתוני כותנה, פדים לבריחת שתן, להשתמש בחיתולים למבוגרים במידת הצורך ולהתקלח במקום אמבטיות, להימנע מבגדים הדוקים מדי שיכולים ללכוד חיידקים ליד השופכה.

אם עברת גיל המעבר, אתם יכול לשאול על קרם נרתיק אסטרוגן. לאחר גיל המעבר, לנשים יש פחות אסטרוגן בגופן, אשר יכול לגרום ליובש בנרתיק ולהפוך את דרכי השתן לפגיעות יותר לזיהום. הטיפול יכול לעזור לאזן את גורם ה- pH של האזור ולאפשר לחיידקים “טובים” לפרוח שוב.

בן משפחה קרוב בתפקיד מטפל סיעודי

  • הענקת ביטחון אישי – העסקת בן משפחה קרוב שמכיר היטב את המטופל לא תלווה בחרדות קשיי הסתגלות מצד הקשיש.
  • חסכון בעלויות – העסקת מטפל סיעודי היא עסק יקר שיכול להכביד על ההוצאות השוטפות של המשפחה לכן בן משפחה יכול להוות פתרון של מגורים וגם חסכון בעלויות שוטפות מיותרות.
  • עזרה כלכלית הדדית לבן משפחה משפחה – העסקת בן משפחה תבטיח הכנסה יציבה לבן משפחה במיוחד תקופה של חוסר יציבות כלכלית.

מיץ חמוציות למניעת דלקות בדרכי השתן

במהלך השנים, מחקרים רבים התמקדו בחומר שנמצא חמוציות כי הוא חשב כדי למנוע חיידקים להידבק בטנה של דרכי השתן. אבל אף אחד מהמחקרים האלה לא הראה כמה מהחומר הזה יידרש כדי לסייע במניעת דלקות חוזרות בדרכי השתן.

שתיית מיץ חמוציות או נטילת גלולות של חמוציות יכולים לעזור בסימפטומים השונים. אם אתה לוקח תרופה לדילול דם, תרופה המשפיעה על הכבד, או אספירין ראשית התייעצו עם רופא המשפחה שלכם.

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן