ֿהעסקת בן משפחה כמטפל סיעודי – איך עושים את זה? מה מותר ומה אסור?

successful-doctor-young-nurse-talking-with-their-senior-female-wheelchair-bound-patient

” עד לאחרונה לא ניתן היה להעסיק בן-משפחה בטיפול אישי בזכאי. בעקבות הסכמה בבג”ץ פועל המוסד לגיבוש ולהטמעת תהליך להעסקה של בני משפחה-מטפלים בקרוביהם הזכאים לגמלת סיעוד, והם שייכים לוועדות המקומיות שהטמיעו את השימוש בהחתמת שעון נוכחות ” – ארנה זמיר, מנהלת אגף סיעוד , ביטוח סיעודי

מאת: דנ-אל אונליין

ֿהעסקת בן משפחה כמטפל סיעודי
ֿהעסקת בן משפחה כמטפל סיעודי - איך עושים את זה? מה מותר ומה אסור? 2

משפחות רבות בישראל וברחבי העולם מעסיקות בן משפחה קרוב למטופל כדי לספק שירות סיעודי צמוד ואינטימי ככל האפשר. בני משפחה קרובים בין אם זה הורה או דוד קרוב, שמזדקנים מול עניינו זוהי סיטואציה משפחתית מורכבת ורגישה שקשה לכולם. לעיתים יש מקרים בהם כל המשפחה צריכה לשלב ידיים ולמצוא פתרונות הולמים לסיטואציות רגישות ומורכבות של הקשיש. מדובר במצבים הכוללים: בעיות רפואיות שונות, בעיות נפשיות או בעיות פיזיות הדורשות טיפול צמוד של יקירנו. אם הגעתם למסקנה משפחתית שאתם צריכים להעסיק מטפל סיעודי לבן המשפחה המזדקן רצוי שתדעו שיש מגוון פתרונות לסוגייה זו.

פרטים נוספים ניתן למצוא אישור להעסיק בני משפחה בטיפול זכאים לגמלת סיעוד – אתר הביטוח הסיעודי

העסקת בן משפחה כמטפל סיעודי

להיות בתפקיד של מטפל סיעודי כבן משפחה זוהי משימה מורכבת ולא פשוטה. מדובר על סיטואציה רגישה גם לבן המשפחה הנבחר לתפקיד וגם לקשיש הסיעודי.על בן משפחה המטפל להיות מודע לכל רשימת המשימות החשובות בבן משפחה הכוללות טיפול בצרכים הפיזיים שלו. בהשוואה להעסקת מטפל סיעודי זר הכרוכה בעלות גבוהה, הכנסת מטפל סיעודי קרוב לבית הקשיש יכולה להיות פתרון מתאים לקשישים המתמודדים עם בעיות בריאותיות מורכבות.

חרדות של קשישים ממטפלים זרים

כל אדם מגיב באופן שונה להיכרות חדשה עם בן אדם זר. במיוחד עבור קשישים הסיטואציה של הכנסת אדם זר ואינו מוכר לבית שלהם, יכולה להיות הרבה יותר מורכבת זאת בשל מצבם הרפואי וחוסר הרצון שלהם לחשוף מצבים אינטימים ואת מרחב המחיה האישי שלהם. אנשים מבוגרים חוששים לעתים קרובות כי חפציהם ייגנבו מבתיהם, חפצים שונים יעלמו ועד מקרים של אלימות פיזית או אלימות נפשית ברמה כזו או אחרת מצד המטפל.

שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם לפני :

באיזו תדירות, נפשית וכלכלית, אתה יכול להרשות לעצמך לנסוע?

האם אני מוכן רגשית לקחת על עצמי מה שעשוי להרגיש כמו היפוך תפקידים ביני לבין הורי – אני דואג להורים שלי במקום שהם ידאגו לי? האם אני יכול להמשיך לכבד את עצמאות ההורים שלי?

האם אני יכול להיות גם רגוע וגם אסרטיבי בזמן הטיפול בהורים?

כיצד תשפיע ההחלטה שלי לקחת על עצמי אחריות טיפולית על חיי העבודה והבית שלך?

בן משפחה קרוב בתפקיד מטפל סיעודי

  • הענקת ביטחון אישי – העסקת בן משפחה קרוב שמכיר היטב את המטופל לא תלווה בחרדות קשיי הסתגלות מצד הקשיש.
  • חסכון בעלויות – העסקת מטפל סיעודי היא עסק יקר שיכול להכביד על ההוצאות השוטפות של המשפחה לכן בן משפחה יכול להוות פתרון של מגורים וגם חסכון בעלויות שוטפות מיותרות.
  • עזרה כלכלית הדדית לבן משפחה משפחה – העסקת בן משפחה תבטיח הכנסה יציבה לבן משפחה במיוחד תקופה של חוסר יציבות כלכלית.

הזכות להעסקת בן משפחה כמטפל סיעודי

קשישים עם בעיות רפואיות שונות זכאים לקבלת קצבה סיעודית שמעניקה להם את היכולת להעסיק בן משפחה, מדובר כמובן על מקרה של הסכמה הדדית הן מצד המטפל והן מצד המטופל. העסקה של בן משפחה בתפקיד של טיפול סיעודי מסודרת באופן ישיר דרך חברות השמה שעובדות עם המוסד לביטוח לאומי ובתנאי שהם מדווחים על שעות עבודתם במערכת רישום נוכחות ייעודית מרחוק.

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן