תזונה נכונה לסובלים מבריחת שתן: מאילו מאכלים צריך להימנע?

תזונה נכונה

כיום בעידן השפע התפריט שלנו מגוון מאד ולכן קיימים מגוון של מזונות ומשקאות שעלולים להחריף את התופעה ואת הצורך הדחוף להתפנות לשירותים.

תזונה נכונה לסובלים מבריחת שתן
תזונה נכונה לסובלים מבריחת שתן: מאילו מאכלים צריך להימנע? 2

Photo by Engin Akyurt from Pexels

תופעת של בריחת שתן מוכרת ברחבי העולם אצל גברים ונשים הסובלים מדחיפות חזקה ופתאומית של מתן שתן, התופעה מגיעה בדרך כלל בשעות הלילה, התופעה גורמת לאי נוחות אצל הסובלים ממנה ועד אובדן של ביטחון עצמי ורגשות אשם.קיימים כיום מגוון דרכים יעילות ופרקטיות שעוזרות להתמודדות עם הסימפטומים המופיעים בחיי השגרה וכוללים בין השאר גם שמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא עם שילוב תומך של חיתולים למבוגרים ומוצרי ספיגה מתאימים.

אם אתם סובלים משלפוחית רגיזה אתם לא חייבים להימנע לחלוטין ממזונות טעימים אלא עליכם להקפיד על מזונות מסוימים שלא מגרים את שלפוחית השתן ובמקביל לכך ללמוד ולסנן ולבחור את המזונות המרגיעים אותה ועוזרים לכם להיות בשליטה.

כיום בעידן השפע התפריט שלנו מגוון מאד ולכן קיימים מגוון של מזונות ומשקאות שעלולים להחריף את התופעה ואת הצורך הדחוף להתפנות לשירותים.

גם אם אתם משתמשים בתכשירים להתמודדות עם בריחת שתן כמו פדים לבריחת שתן או תוספי תזונה כאלה ואחרים רצוי להקפיד על תזונה שתסייע לכם בהתמודדות היומיות.

במאמר זה נסקור מזונות ושתייה שנחשבים ידידותיים לשלפוחית ​​השתן :

  • אגסים – נחשבים לפרי בריא ונחשבים למקור טוב לסיבים תזונתיים כל מנה מכילה כ- 100 קלוריות.
  • בננות – פרי פופולרי ונגיש, ניתן להשיג אותו בכל חנויות המזון וברשתות השיווק השונות בכל מהלך השנה. בננות נהדרות להתמודדות עם התופעה בשילוב חטיפי אנרגיה, תוספות לדגני בוקר או שייק בריא.
  • שעועית ירוקה – מנה של שעועית ירוקה מכילה בערך 31 קלוריות לכוס אחת, אם אתם יכולים לאכול אותה גולמית או להוסיף למגוון סלטים או לצלות אותה עם מעט שמן זית.
  • דלעת – דלעת זמינה בכל עונות השנה וניתן לשלב אותה בכל סוג של תפריט.
  • תפוחי אדמה – תפוח אדמה נחשב לירק טעים וידידותי מאד לשלפוחית ​​השתן, תפוח אדמה עוזר לאיזון של השלפוחית.
  • חלבונים – מומלץ לשלב חלבונים בתפריט היומי  דוגמאות לכך כוללות: בשר בקר, בשר בקר דל שומן, עוף, הודו ודגים במיוחד כאשר הם אפויים, מאודים או מבושלים. הדגים לא צפויים להפריע לשלפוחית ​​השתן הרגישה שלכם.
  • דגנים מלאים – שילוב של תבשיל קינואה, אורז מלא ושיבולת שועל הם רק כמה דוגמאות לדגנים מלאים. 
  • לחמים – לחמים בריאים כמו שיפון, חיטה מלאה וקמח כוסמין ידידותיים לשלפוחית ​​השתן וגם נחשבים כתוספת נחמדה לכל סוגי הארוחות.
  • אגוזים – שלבו אֱגוֹזִים מכל הסוגים, שקדים, קשיו ובוטנים הם חטיפים בריאים ועשירים בחלבון המסייעים בתופעה.
  • ביצים – ביצים ידועות כעשירות מאד בחלבון, ונחשבים לאחד המזונות ה”פחות מטרידים” למצבי של שלפוחית ​​שתן רגישה. 
  • מיץ חמוציות – מיץ חמוציות מוכר וידוע לסובלים משלפוחית רגיזה.

המיץ נחשב אנטי דלקתי ומסייע להילחם בזיהומים בשלפוחית השתן. מומלץ לשתות ממנו בכמות מבוקרת כי אחרת הוא יכול לעשות את הפעולה ההפוכה.

מאיזה מזונות מומלץ להימנע לסובלים מבריחת שתן?

אם אתם סובלים מתופעת בריחת שתן מומלץ שתמנעו ככל האפשר משקאות המכילים קפאין כמו: קפה, אספרסו וקפה הפוך. בנוסף, מומלץ להימנע ממזונות ומשקאות עם פירות הדר, משקאות אלכוהולים ומשקאות מוגזים, מוצרים שונים המשלבים עגבניות, ממתיקים מלאכותיים ומאכלים עם תבלינים חריפים כמו: פלפל וצ’ילי חריף. 

כל רשימת מזונות אלה היא בגדר המלצה שיכולה לסייע לכם לשפר את הסימפטומים של בריחת שתן וגם תסייע לכם לשפר את שגרת החיים לאיכותית יותר. אך אם אתם מרגישים כי לא חל שיפור רצוי לפנות לרופא לטיפול תומך.

תוספי מזון מומלצים למבוגרים

כולנו מכירים את התוספי מזון המוכרים והפופולארים אך בגיל המבוגר חשוב להקפיד על תוספי מזון למבוגרים החשובים ביותר במהלך ההזדמנות זאת על מנת לשמור על בריאות תקינה של כל מערכות הגוף.

מגנזיום: 200-400 מ”ג ליום:

מחסור במגנזיום יכול להמיט הרס על מצב רוח, בריאות הנפשו דפוסי שינה. מגנזיום הוא תוסף המומלץ עבור תהליכים הורמונלים תקינים מדובר במינרל מרגיע גם משפר את תפקוד השרירים.

פרוביוטיקה:

פרוביוטיקה היא תוסף שאנו לוקחים בכל מהלך החיים והוא נחוץ במיוחד במהלך ההזדקנות מדובר בחיידקים ידידותיים במעיים שיכולים להגביר בריאות המוח להרגיע דלקות, תמיכה בבריאות הבורמונלית ועוד.

אומגה 3:

אומגה 3 יש להוסיף בתפריט היומי מדובר בחומצות שומן שמסייעת לחיזוק המוח, לב בריא, ונלחמת בדלקות שונות.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן