מהם סדיני העברה והחלקה ואיך משתמשים בהם?

close-up-senior-woman-nurse-holding-hands

מאת: דנ-אל אונליין

סדין החלקה או סדין העברה הוא עזר שמטרתו לסייע בתנועה והעברה של המטופל, ולמנוע את הצורך בהרמת המטופל, השימוש בסדין העברה מאפשר העברה קלה יותר, בטוחה יותר ונוחה יותר הן עבור המטפל והן עבור המטופל.סדין ההחלקה מסייע בשינוי תנוחה ומאפשר חיכוך מינימלי בין גוף המטופל למשטח העברה.

סדיני העברה והחלקה
מהם סדיני העברה והחלקה ואיך משתמשים בהם? 3

אז למה חשוב כל כך שהחיכוך יהיה מינימילי?

חיכוך הוא אחד הגורמים המרכזיים לפצעי לחץ, אדם השוכב במיטה לאורך זמן נמצא בסיכון לפתח פצע לחץ ולכן יש צורך לשנות תנוחה באופן תדיר, מצד שני החיכוך שנוצר בזמן שינוי התנוחה מגביר את הסיכון להיווצרות פצעי לחץ. לכן מומלץ להשתמש בסדין החלקה אשר מאפשר שני דברים: הראשון, להפוך את המטופל לעיתים קרובות ובכך להפחית את הסיכון להיווצרות פצע לחץ, והשני, ששינוי התנוחה יעשה במינימום חיכוך ובכך גם כן יפחית את הסיכון להיווצרות פצעי לחץ. ומכאן החשיבות בשימוש בסדין החלקה. יתרון נוסף שיש לסדין החלקה הוא עבור המטפל, שעל מנת לשנות תנוחה למטופל נאלץ להפעיל כח ומאמץ רב.

לסיכום: סדין החלקה מאפשר תזוזה נעימה במינימום מאמץ וגם נוחות מירבית במידה ואתם משתמשים בחיתולים למבוגרים.

סדין העברה והחלקה ללא ידיות

קיימים מספר סוגים של סדיני העברה:

סדין העברה עם ידיות – מקל על מיקום מחדש על ידי החלקת הסדין באמצעות הידיות וללא צורך בהרמה או הזזה של המטופל. הסדין מיוצר מבד בעל מקדם חיכוך נמוך לעזרה בשינוי מנח במיטה והעברה מהמיטה לכסא. המאפיינים המיוחדים של החומרים מהם הוא מיוצר, מעניקים לו תכונות סופר חלקלקות ועוזרים למטפלים לבצע את עבודתם בנוחות ובבטיחות רבה יותר, ומונעים פגיעות בעור המטופל עקב חיכוך.

סדין העברה והחלקה עם ידיות

Buy Now

סדין העברה צינורי (ללא ידיות) – כמו הסדין עם הידיות, סדין זה עשוי מבד בעל מקדם חיכוך נמוך שמאפשר העברה מהירה ונוחה עבור המטפל והמטופל , השימוש בה נעשה על ידי משיכה קל מהקצוות וכתוצאה מכך מאפשר הזזה קלה של המטופל.

סדין העברה והחלקה

Buy Now

אז איך משתמשים בהם?

על מנת למנוע בלבול חברת מדטקס הכינה מספר סרטונים המסברים את אופן השימוש הנכון בציוד רפואי למבוגרים ובכל אחד מן הסדינים ובנוסף גם מציגים מספר העברות נפוצות כמו העברה מכסא גלגלים למיטה, מן המיטה אל הכסא והזזה מהירה בתוך המיטה ללא צורך בהרמת המטופל. כך תוכלו בעצם ללמוד באופן מהיר ומדויק אך להשתמש בסדינים וללמד את המטפלים הזרים איך להשתמש בזה באופן נכון שיטיב עם המטופל וימנע את החיכוך וחוסר הנוחות כאשר מרימים אותו או מזיזים. במידה ואתם זקוקים לעזרה נוספת בשימוש בסדין אתם מוזמנים ליצור עם המומחים של דנ-אל אונליין קשר לקבלת הספר מפורט. אך אנחנו מאמינים שהסרטונים שהכינה חברת מדטקס מצוינים ויתנו לכם הסבר מלא עך אופן השימוש בסדינים.

בנוסף תוכלו לצפות בסרטונים נוספים שמציגים עזרים נוספים להעברה נוחה וקלה של המטופל במינמום מאמץ ומקסימום נוחות עבור המטופל:

* כל המוצרים בסרטון ניתן לרכוש באתר דנ-אל אונליין
**כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן