מה תפקידו של מטפל סיעודי?

female-doctor-using-stethoscope-check-old-woman-heart-nursing-home

מהלך תקופת ההזדקנות מבוגרים רבים מגיעים למצב שהם מתקשים בניהול שגרת חיים יומיומית רגילה לבדם ואז מגיע צורך להיעזר במטפל סיעודי צמוד שידאג לכל הצרכים שלהם.

מאת: דנ-אל אונליין

פקידו של מטפל סיעודי
מה תפקידו של מטפל סיעודי? 2

תפקיד של מטפל סיעודי כולל אחריות מלאה על הטיפול הפיזי והתמיכה הרגשית והנפשית של מבוגרים שאינם יכולים לטפל בעצמם עקב מחלה, פציעה או נכות, תפקיד המטפל הסיעודי הוא לדאוג לכל צרכי המטופל וללוות אותו גם בסוגיות אדמיניסטרטיביות כמו ניהול פיננסי או רכישת צרכים לחיי היום יום.

מטפלים סיעודיים מאפשרים לקשישים להמשיך לגור במקום היקר להם מהכל הבית שלהם, הבית הוא הסביבה התומכת והמוכרת עבור קשישים שלא יצטרכו לעבור לגור בבית אבות סיעודי וגם סביבה חדשה.

אם הגעתם להחלטה כי יש צורך במטפל סיעודי צמוד מוטלת עליכם עכשיו בחירת מטפל שיכנס לביתכם שזהו משימה בהחלט לא פשוטה.

יש לבחון את כל ההיבטים ולהכיר את הנושא מקרוב, חשוב לחקור את החברות הסיעודיות הפועלות לבחור מטפל מתאים לצרכים שלכם שיהיה צמוד אליכם 24/7 ביממה חשוב שתכירו את הזכויות שלכם במחיצתו ושתרגישו נוח ובטוח בסביבתו.

מטפל סיעודי לטיפול בניהול משק בית

מטפל סיעודי אחרי לכל פעולות משק הבית שלכם החל מניקיון וסדר של כל חדרי הבית ועד שמירה על סטריליות באזור של מטבח שירותים ואמבטיה.

על פי המוסד לביטוח לאומי פעולות הסדר והניקיון יבוצעו בחדרי הבית שבהם משתמש הקשיש: במטבח, בפינת האוכל, בחדר האמבטיה, בשירותים, בחדר השינה (אם בן הזוג ישן בנפרד, גם בחדר השינה הנוסף) חדר מגורים (סלון) אחד בדירה, טאטוא הבית, ניקוי וניגוב אבק, שטיפת רצפות בחדר הקשיש (לא רק ניגוב), אחזקה בסיסית של ניקיון המטבח, ניקיון היגייני של האמבטיה והשירותים, בישול אוכל, תוך התאמה למצב התזונתי של הקשיש, כביסה קלה ביד או כביסה במכונת כביסה, גיהוץ בגדים ועד קניות וסידורים מחוץ לבית.

התאמת כסא רחצה לצרכים של מבוגרים סיעודיים

מציאת כסא מקלחת עם התאמה למשקל, למבנה הגוף יכולה להיות גם היא תהליך מורכב הכולל בחינות רבות של האביזרים הנלווים. לפני הרכישה בצעו מחקר שוק באינטרנט וברשתות שיווק מוכרות, הכירו את החברות שמוכרות כסא רחצה לאמבטיה, הכירו את האפשרויות העומדות לרשותכם, בחנו האם קיים תו תקן, מה כוללת תעודת אחריות ואיכות של הכסא. אחרי הכל זה מוצר בסיסי שצריך להישאר איתכם זמן רב ולהעניק לכם נוחות וביטחון מקסימלי.

מטפל סיעודי צמוד סיוע בפעילויות אישיות ויומיומית

מטפל סיעודי אחראי לכל הפעולות השגרתיות של מטופל החל מרחצה, הלבשה ועד צרכים בסיסיים ביותר כמו לקום מהמיטה בכל בוקר, שנת צהריים וערב. על פי המוסד לביטוח לאומי הפעולות כוללות: הלבשת הקשיש, אכילה, רחצה, טיפול בהיגיינה אישית, החלפת מוצרי ספיגה ומצעים, ניידות בבית ומחוץ לבית ועד השגחה צמודה.

חשוב לדעת כי המטפל סיעודי לא צריך לענות על צרכים של בני משפחה אחרים. הטיפול אינו כולל שירותים שנועדו לסייע בטיפול הרפואי בקשיש, או שירותים שנועדו לשנות את תנאי מגוריו, או עזרה בקניית ציוד לבית, או עזרים אישיים וכדומה.

מטפל סיעודי סיוע ומעקב לטיפול רפואי

מטפל סיעודי אחראי לנהל את לוח הזמנים של המטופל לקחת אותו לרופא המשפחה או לטיפולים הקשורים למחלתו של המטופל. מעקב צמוד אחר תופעות לוואי הקשורות בתרופות שהמטופל לוקח ומעקב צמוד אחר מצבו הרפואי.

על פי המוסד לביטוח לאומי הפעולות כוללות: סיוע לקשיש בעת נטילת התרופות שנרשמו לו על ידי הרופא המטפל, והוכנו למטפל מראש, להזכיר לקשיש לקחת תרופות ו/או להגיש לו את התרופות בעת הצורך, להגיש לקשיש כוס מים לנטילת התרופה כולל סיוע טכני בנטילת התרופות: להגיש לו את התרופה, לקרב אותה לפיו, לסייע לו בתנוחה נכונה שתקל עליו בנטילת התרופה, לחצות את הטבלייה וכדומה.

בנוסף, חשוב לדעת כי במידה והקשיש אושפז בבית חולים הוא יהיה זכאי לקבל שירותי סיעוד במשך 30 הימים הראשונים לאשפוז.

תכנית הטיפול בזמן האשפוז תהיה על פי צרכי הקשיש ובתיאום עם בני משפחתו. לאחר השחרור מבית החולים יהיה אפשר להשלים את שעות הטיפול החסרות.

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן