איך לשמור על קשר עם הורים מבוגרים

portrait-happy-family-beach

לעיתים שמירה על קשר הדוק עם הורים מבוגרים יכולה להיות קשה ומורכבת אך כיום יש מגוון שיטות וגישות שיכולות לסייע לנו להתנהל מול מבוגרים במשימה זו. כאשר הורינו מתבגרים קשה להם לקבל את שינויי הזמן שעוברים עליהם באופן פיזי ומבחינה מנטלית ולכן קשה עוד יותר להודות בצורך שלהם לקבל עזרה מבני משפחה וחברים קרובים.

מאת: דנ-אל אונליין

איך לשמור על קשר עם הורים מבוגרים
איך לשמור על קשר עם הורים מבוגרים 2

לרוב קשישים מתקשים לקבל את תהליך ההזדקנות והם מתמודדים איתו בתסכול ופחד מהעתיד הקרוב והלא צפוי. ככל שעובר הזמן מבוגרים מאבדים יותר ויותר מעצמאותם על ידי שינויים פיזיים שהגוף חווה כמו מחלות זיקנה, בעיות של בריחת שתן, בעיות שינה, בעיות סוכר, בריחת סידן וסיכון מוגבר לנפילות. במהלך ההזדקנות קיים אתגר משמעותי גם עם מערכות יחסים עם בני משפחה ובני זוג. סוגייה שכיחה היא מצב בו הילד המטפל בהורה או מטפל סיעודי שגר עם ההורה המזדקן וכך בעיות שהיו קטנות בעבר יכולות עם הזמן להפוך להיות גדולות וקיצוניות .

תקשורת מכילה ומקרבת עם הורים מבוגרים

הצעד הראשון לשמירה על קשר חם עם הורים קשישים היא לדבר איתם בכנות ובפתיחות לב ועל הרצון שלכם בקרבה שלהם בחיים שלכם. תקשורת מקרבת היא המרכיב העיקרי של כל מערכת יחסים וזה נכון במיוחד כשמדובר במערכת יחסים עם מבוגרים. משמעות הדבר היא שצריך להתמקד ביצירת סביבת תקשורת פתוחה ומכילה, שבה המבוגר יכול לדבר על כל דבר מבלי להרגיש מודאג. זכרו כי מבוגרים מתקשים להבין רעיונות מורכבים, ולכן אולי יש צורך לפשט מושגים מורכבים, כך שהם יכולים להיות מובנים בקלות רבה יותר.

הקשיבו להורים מבוגרים

כאשר הורינו מזדקנים רובנו חשים שיש צורך לשמור עליהם ולגונן עליהם ולכן מרגישים כי יש עלינו אחריות גדולה. על מנת להעניק להוריכם את היחס המועדף חשוב שתשמור איתם על קשר יומיומי תהיו מודעים לכל מה שעובר עליהם כך שתוכלו לעזור להם בכל זמן נתון. חשוב שתהיו קשובים להורים שלכם יותר מאשר לתת להם הנחיות ועצות כיצד לנהל את חייהם אלא תנסו להגיע אליהם בגישה של הכלה והבנה כך שתוכלו לנהל איתם שיחות נעימות מבלי להרגיש שאתם חייבים לעזור להם בכל רגע נתון.

התאזרו בסבלנות רבה ותמיד תזכרו כיצד הם ישבו להסביר לכם כל פרט בסבלנות כאשר הייתם ילדים ולא הבנתם דברים בחיים. הפגינו כלפיהם אותה מידה של כבוד והסבירו להם דברים בצורה מכובדת, תמיד זכרו שיום אחד אתם תהיו בהמשך באותה סיטואציה בדיוק.

תיהיו סבלנים להוריכם המבוגרים

הורים מבוגרים רבים בזמן ההזדקנות נוטים לסבול מבעיות שמיעה או חוסר ריכוז. ולכן אתם הילדים השתלדו להיות יותר סבלניים בזמן השיחה ולהסביר להוריכם את נושאי השיחה באופן נעים, לאט וברור המקנה להוריכם בטחון. אל תאססו להסביר נושא כזה או אחר פעמיים או שלושה הפגינו כלפיהם כבוד והסבירו להם דברים בצורה ברורה עד שהם יבינו על מה מדובר.

טיפים לתקשורת טובה עם מבוגרים

  • התחילו שיחה עם נושאים מוכרים ומזדמנים: שיחה כזאת שהופכת את הדיאלוג לפחות מלחיץ עבור מבוגרים · היצמדו לנושא מסוים ואל תכבידו על השיחה: קפיצה על פני נושאים רבים יכולה להיות מבלבלת.
  • תנו להורים דוגמאות עם אפשרויות ספציפיות: לדוגמה, לשאול ‘האם אתה רוצה עוף או חביתה לארוחת ערב?’ קל להם יותר מאשר לשאול ‘מה אתה רוצה לארוחת ערב?’ גישה זאת תקפה גם לגבי החלטות מורכבות יותר.
  • אפשרו להוריכם זמן לחשוב ולהגיב: אל תמהרו אותם. זה עלול לקחת להם יותר זמן לעבד מידע מה שגורם ללחץ.
  • תהיו קשובים ומאזינים פעילים: חפשו רמזים למה הם מתכוונים למה שהם אומרים ואיך הם מתנהגים. עודדו אותם לספר לך יותר כאשר הם מדברים על הדברים החשובים להם.
  • השתמש במשפטים קצרים ושאלות ברורות: זה יכול לעזור עם הבנה של השיחה
  • הימנעו מלהיות שיפוטים: מבוגרים לעתים קרובות נאבקים. שיפוטי יכול לעשות את הדברים קשים יותר ועלול לגרום להם להיות עקשנים בדעתם.
  • שאלו שאלות ואל תוותרו: החלטות גורליות של קשישים יכולות לעזור להם להרגיש שהם בשליטה על חייהם ולכן מסייעת לביטחון העצמי שלהם.
  • הפחת הסחת דעת: רעשי רקע יכולים להקשות על כולם להתמקד בשיחה פשוטה השתדלו לנהל שיחה במקום נוח ושקט בו כל הצדדים יכולים להאזין לשיחה וגם להגיב בנחת.
*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן