בחירת בית אבות לבן משפחה

senior-woman-talking-with-her-doctor

בית אבות מספק מגוון רחב של שירותים רפואיים וסיעודיים לבני המשפחה שלנו ולכן חשוב לבחור בית אבות איכותי ומתאים לצרכים שלהם ללא כל פשרה. שירותי בית אבות כוללים בדרך כלל טיפול סיעודי, צוות מקצועי להשגחה 24 שעות ביממה של מטפלים מוסמכים, שלוש ארוחות ביום כולל ארוחות ביניים וסיוע בפעילויות יומיומיות שגרתיות כמו הליכה לשירותים או אמבטיה. שירותי שיקום במידת הצורך, תרגילי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק.

מאת: דנ-אל אונליין

בחירת בית אבות לבן משפחה
בחירת בית אבות לבן משפחה 2

יש מבוגרים השוהים בבית אבות זמן קצר בלבד לאחר שהייה בבית החולים. אחרי שהם מתאוששים, הם הולכים הביתה. עם זאת, רוב דיירי בתי האבות גרים שם לצמיתות משום שיש להם מצבים פיזיים או נפשיים מתמשכים הדורשים טיפול ופיקוח מתמידים.

אם אתה צריך ללכת לבית אבות לאחר שהות בבית החולים, צוות בית החולים יכול לעזור לך למצוא אחד שיספק את סוג הטיפול הטוב ביותר עבורך. אם אתם מחפשים בית אבות, בקשו המלצות ממשרד הרופא שלכם. ברגע שאתה יודע אילו אפשרויות יש לך, מומלץ לבצע את האפשרויות העומדות בפנינו.

זיהוי צרכים לבחירת בית אבות מתאים למבוגרים

שבו כל המשפחה יחד שקלו מה הצרכים שלכם. ומה חשוב לכם לקבל מבית האבות – האם מדובר בטיפול סיעודי, האם חשוב לכם איכות הארוחות, טיפולי שיקום ופיזיותרפיה, פאן דתי, טיפול בהוספיס או יחידות טיפול מיוחדות לחולי דמנציה? האם אתם רוצים מקום קרוב פיזית למשפחה וחברים כדי שיוכלו לבקר את בן המשפחה בקלות?

דבר עם חברים ובני משפחה. שוחחו עם חברים, קרובי משפחה, עובדים סוציאליים וקבוצות דתיות כדי לברר באילו מקומות הם מציעים. בדוק עם ספקי שירותי בריאות על אילו בתי אבות הם מרגישים לספק טיפול טוב.

התקשרו לבתי אבות שונים. צרו קשר טלפוני עם כל בית אבות ברשימה שלכם ושאלו את כל השאלות שאתם רוצים ללא בושה כולל שאלות אינטימיות כמו החלפת מוצרי ספיגה למבוגרים או החלפת תחתון סופג למבוגרים

שאלו כמות המבוגרים שגרים שם, בדקו מהי העלות החודשית, בדקו אם קיימת רשימת המתנה למקום דבר שיכול להעיד דווקא שהמקום איכותי.

ביקור פיזי בבית אבות

חשוב מאוד לפני בחירת בית אבות להגיע ולבדוק את המקום. קבעו פגישה אישית עם מנהל המקום או המטפל הסיעודי, אם יש צוות תמיכה בקשו לפגוש אותו פנים אל פנים.

בקשו לראות פיזית אם קיימת:

  • הסמכה רפואית של משרד הבריאות
  • גישה לנכים
  • מבוגרים ומטופלים שנראים שטופלו היטב
  • אינטראקציה חמה בין הצוות המטפל למבוגרים במקום
  • בדקו את חדרי השירותים והאמבטיה האם הם מונגשים למבוגרים

ביקור בבתי אבות במהלך מגפת הקורונה

בשל מגפת הקורונה בתי אבות עשויים להמשיך לעדכן את השירותים והמדיניות שלהם כדי לציית להנחיות משרד הבריאות. המבקרים עשויים להידרש ללבוש מסכת פנים או כיסוי פנים בד. לפני שתבקרו, בדקו עם המתקן לקבלת מידע עדכני על המדיניות והנהלים שלהם. אתה יכול גם גם לעקוב אחר הנהלים להגנה אישית במהלך הביקור. שאל שאלות במהלך הביקור חשוב שלא לפחד לשאול שאלות לא נעימות. לדוגמה, בקשו מהצוות להסביר ריחות חזקים. ריחות רעים עשויים להצביע על בעיה; ריחות טובים לעומת זאת עלולים להסתיר בעיה. שאלו על המנהל וראשי מחלקות הסיעוד, שאלו על הארוחות ואיכות המזון והשירותים החברתיים עבדו בבית האבות.

ביקור חוזר בבית אבות לפני הרשמה

ערכו ביקור שני מבלי להתקשר מראש. נסו עוד יום בשבוע או שעה ביום כדי שתפגשו עם אנשי צוות אחרים ותראו פעילויות חברתיות שונות. השתדלו לבקר בזמן הארוחה. בדקו האם חדר האוכל אטרקטיבי ונקי? האוכל נראה טרי?

אחרי ההרשמה לבית האבות בחנו את החוזה בין הצדדים

לאחר בחירת בית אבות, קרא בעיון את החוזה. שאלו על כל דבר לא מובן. בקשו מחבר טוב או מבן משפחה לקרוא את החוזה שוב לפני חתימה סופית.

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן