מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים כסא רחצה ושירותים?

white-bathroom-country-house

חדר האמבטיה יכול להיות מסוכן עבור מבוגרים וטמון בו סיכונים רבים כמו החלקות ונפילות, שברים באגן ובגפיים כתוצאה מרצפה רטובה. ניתן למנוע את הסיכונים ולמזער אותם עם הכנת חדר הרחצה ואבזור עם אמצעי בטיחות שונים של חדר האמבטיה.

מאת: דנ-אל אונליין

כסא רחצה ושירותים
מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים כסא רחצה ושירותים? 2

מבוגר סיעודי זקוק לסיוע והשגחה יומיומיים לעיתים הוא יהיה על כסא גלגלים קל משקל, ואז הוא זקוק לעזרה בכל התחומים ובעיקר בביצוע פעולות התפקוד היומיומיות. הקושי בביצוע פעולות תפקוד יומיומיות ללא עזרה חושף את הקשיש לסכנת פציעות. הטיפול במבוגרים סיעודיים בביתם מורכב ואינו פשוט. לכן, יש להיערך בהתאם מבחינה פיזית ונפשית ולהערך עם רשימת ציוד נדרש לטיפול סיעודי בבית המטופל.

טיפול סיעודי במבוגרים הוא תהליך מורכב וכרוך בהתאמת הבית המטופל והמטפל יחד. יש להתאים את סביבת המגורים לצורך היומיומי של המטופל לעבור בין כל החדרים ולהיעזר באביזרים משלימים לצורך התניידות נוחה בכל זמן נתון, ציוד מתאים לחדר הרחצה או בזמן האכלה, זמן שינה או כל סוג של צורך שקיים. לעיתים יש להיעזר גם במטפל או עובד זר שיהיה צמוד למטופל הסיעודי בכל שעה במהלך היום גם בזמן שמירה על היגיינה בסיסית כמו הגעה למקלחת ולשירותים.

כסא רחצה עבור מטופלים סיעודיים

חדר האמבטיה יכול להיות מסוכן עבור מבוגרים וטמון בו סיכונים רבים כמו החלקות ונפילות, שברים באגן ובגפיים כתוצאה מרצפה רטובה. ניתן למנוע את הסיכונים ולמזער אותם עם הכנת חדר הרחצה ואבזור עם אמצעי בטיחות שונים של חדר האמבטיה. זמן הרחצה באמבטיה נחשב לפעילות שגרתית וקבועה לכל מי שאין לו מוגבלות. אבל עבור קשישים ונכים, שישלהם בעיות עם ניידות חופשית, כאן הופך הצורך בכיסאות רחצה לקשישים ונכים הכרחי ומאתגר כדי לאפשר להם להתגבר על האתגרי הרחצה יש להיערך בהתאם. רחצה היא כמובן אחד מהצרכים הבסיסיים של כל בן אדם ובמיוחד אנשים מבוגרים עם צרכים מיוחדים או מבוגרים הסובלים מבריחת שתן או חוסר שליטה על הסוגרים שצריכים להקפיד על היגיינה מקסימלית.

שמירה על אמצעי בטיחות בזמן הרחצה היא חשובה מאד כדי למנוע נפילות ופציעות מיותרות בזמן הרחצה ולכן חשוב לרכוש כסא רחצה איכותי למבוגרים המספק ביטחון, יציבות ונוחות מירבית בזמן הרחצה.

התאמת כסא רחצה לצרכים של מבוגרים סיעודיים

מציאת כסא מקלחת עם התאמה למשקל, למבנה הגוף יכולה להיות גם היא תהליך מורכב הכולל בחינות רבות של האביזרים הנלווים. לפני הרכישה בצעו מחקר שוק באינטרנט וברשתות שיווק מוכרות, הכירו את החברות שמוכרות כסא רחצה לאמבטיה, הכירו את האפשרויות העומדות לרשותכם, בחנו האם קיים תו תקן, מה כוללת תעודת אחריות ואיכות של הכסא. אחרי הכל זה מוצר בסיסי שצריך להישאר איתכם זמן רב ולהעניק לכם נוחות וביטחון מקסימלי.

בחירת כסא רחצה למבוגרים סיעודיים על מה לשים דגש?

כסא רחצה למבוגרים מגיע בדגמים מגוונים עם גלגלים וללא גלגלים. את הכיסא הרחצה מניחים בתוך המקלחת והאמבטיה ואיתו ניתן להתקלח בישיבה בטוחה יש לבחון את האלמנטים שממנו עשויים הכיסא ולקחת כל דבר בחשבון עד הפרט האחרון בהתאמה מקסימלית לצרכים האישיים שלכם.

  • כסא רחצה עם משענת גב נוחה– בחרו משענת הגב עם עיצוב נוח לאיזון ותמיכה של הגב.
  • ידיות רחבות ועבות– בחרו ידיות רחבות ונוחות לתחושת ביטחון בזמן המקלחת.
  • ריפוד התאמת המושב – בחרו מושב מרופד העשוי מחומר פלסטי גמיש ואיכותי מתאים למבנה הגוף שלכם בנוסף הקפידו על ריפוד בעל מרקם מחוספס מונע החלקה גם כאשר יש מים ורטיבות.
  • חורי ניקוז מים בכיסא רחצה – יש לבחור כסא עם חורי ניקוז המאפשרים למים לזרום דבר שמגן גם על השלמות של פלסטיק והמרקם, מושב רחב מקל על הכניסה למקלחת מבלי לדרוך על קיר האמבטיה.
  • רגליים יציבות לבטיחות מירבית – רגלי כיסא אמבטיה עשויות מאלומיניום עמידות בפני חלודה. ניתן להתאים את גובהה הרגליים בקלות. כפות הרגליים של כסאות מקלחת צריכת עשויות מגומי עמיד בפני החלקה שמונע מהם להחליק גם בתנאים הגשומים ביותר.
  • מעקות וידיות לכסא רחצה – בדקו את איכות המעקות ואת הריפוד שלהם לנוחות, מעקות מרופדים עוזרים לאחיזה נוחה והעברות קלות ובטוחות לתוך ומחוץ לכיסא.
*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן