כסאות גלגלים | איך בוחרים ואילו סוגי כסאות קיימים?

empty-wheelchair-living-room

לכסאות גלגלים משמעות גדולה יותר מאשר רק סיוע התניידות ממקום למקום. לאנשים מבוגרים כסא גלגלים הוא מוצר משמעותי המשמש ככלי התניידות של הגוף בבית ובחוץ. כסא גלגלים נוח ומתאים עוזר לאנשים להחזיר את העצמאות, לנוע בחופשיות ובביטחון באופן משמעותי מה משפיע ישירות על איכות ואורח החיים.

מאת: דנ-אל אונליין

כסאות גלגלים למבוגרים
כסאות גלגלים | איך בוחרים ואילו סוגי כסאות קיימים? 2

כיום ניתן לבחור כסא גלגלים באופן מושלם זאת מכיוון שהשוק מציע אינספור כסאות גלגלים חדשניים במגוון דגמים,תכונות, גדלים, סגנונות בהתאמה אישית לפי תקציב. כסא גלגלים מותאם לצרכים האישיים ולאורח החיים כך שרבים מבני הגיל השלישי הנעזרים בכיסאות גלגלים בהיקף מלא או חלקי. המטרה העיקרית בבחירת כסא גלגלים מתאים למבוגרים היא פשוט למצוא את הכסא המתאים לכם ביותר על פי ההעדפות ולפי הצרכים האישיים כך שיאפשר לבצע פעולות יומיומיות בצורה הפשוטה ביותר.

התאמת כסאות גלגלים לגיל הזהב

ההתקדמות שחלה בדגמים של כסאות הגלגלים הביאה לשיפור משמעותי ביכולת הניידות של מבוגרים ולשיפור משמעותי של אורח החיים שלהם. מגוון רחב של בעיות איתן אפשר להתמודד עם כסאות גלגלים ואביזרי עזר שונים. בחירה נכונה של כסאות גלגלים להיה כסא נוח לשימוש ולהעברה, אנו ממליצים על כסא בעל מבנה צר אך יציב מאוד, כסא עמו תוכלו לעבור בקלות גם במקומות צרים, להסתובב בקלות ולכוון אותו בקלות.

אז איך לבחור כסא גלגלים?

בעת בחירת כסא גלגלים לבני הגיל השלישי יש לקחת בחשבון המון פרמטרים ולהתאים את הכסא למידות הגוף באופן אישי ממש כמו שבחרתם כסא רחצה למבוגרים, כאן יש לבחון את סוג הישיבה ולבחון האם היא מתאימה ונוחה למשתמש, האם משענת הגב מתאימה, האם רוחב ועומק המושב מתאים וגם לבחון את גובה הידיות והדפנות. לאחר בחינת כל השאלות יש לבחור את סוג הכסא המתאים ביותר.

אילו סוגים של כסאות גלגלים יש ומה צריך לדעת עליהם?

כסאות גלגלים ידיים

כסאות גלגלים רגילים המציעים אפשרות התניידות טובה לטווח הארוך והקצר. הכסאות הניידים מסייעים בתנועה ולכן עוזרים לשמור על חוזק הגוף וטווח התנועה.

כסאות גלגלים חשמליים

כסאות גלגלים אלה מתאימים לאנשים שעברו פציעות, כריתות רגל עקב מחלה ונכות. כסאות גלגלים חשמליים מומלצים גם לשימוש ארוך טווח, שכן הם לעתים קרובות מרווחים יותר ויש להם יותר תמיכות מיקום מאשר כסאות הידנים. הם גם נוטים להיות גדולים וכבדים יותר מאשר כסאות גלגלים ידניים, אבל רבים של עיצובי כוח של היום יכול להתקפל לתוך רכיבים נפרדים להובלה קלה יותר ברכב.

כסאות גלגלים ארגונומיים

אלה כסאות גלגלים מותאמים אישית עם אלמנטים עיצוביים וישיבה נוחה יותר.הכסאות מגיעות עם פונקציות חדשניות עם יכולת הטיית הכסא לשיפור האנרגיה והעייפות. עם כסאות גלגלים ארגונומיים ניתן לכוון את המושבים לגובה או רוחב שתרצו עם משענות יד ומשענות רגליים בהתאמה אישית.

אחסון בטיחותי של כיסא גלגלים בבית

אם כסא הגלגלים קל משקל עתיד לשמש אתכם גם להתניידות בתוך הבית חשוב לציין זאת, לא כל הבתים מתאימים לניידות עם כסאות גלגלים בשל מעברים צרים ומדרגות, ייתכן כי יידרשו גם שינויים במבנה הבית להתאמה לניידות עם כיסא הגלגלים. קיימים כיום דגמים בעלי מבנה צר במיוחד המיועדים לניידות קלה יותר בתוך דירות קטנות. אפשרות קיפול של כסא הגלגלים בעת האחסון בבית חשובה גם כן, אם מדובר בכסא גלגלים בו אתם עושים שימוש חלקי כדאי לבחור דגם המאפשר קיפול ואחסון נוח. כך תוכלו לאחסן בקלות את הכסא ולנוע בבית מבלי שהכיסא יתפוס מקום ויפריע בתזוזה חופשית בביתכם.

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

עזרי הליכה לקשישים: שיפור איכות החיים והעצמאות בגיל השלישי

המאמר דן ביתרונות השימוש בעזרי הליכה לקשישים, תוך הדגשת השפעתם החיובית על איכות החיים והבריאות הכללית. עזרי הליכה, כגון מקלות הליכה, הליכונים וקביים, מסייעים בשיפור היציבות, הפחתת הסיכון לנפילות והגברת הביטחון העצמי. בנוסף, הם מאפשרים לקשישים לשמור על עצמאותם ולהשתתף בפעילויות יומיומיות בצורה בטוחה ונוחה יותר. המאמר מציג מחקרים וממצאים עדכניים הממחישים את החשיבות של התאמת עזרי הליכה לצרכים האישיים של כל קשיש, ומציע המלצות לשימוש נכון ויעיל בהם.

קרא עוד »
כסאות גלגלים

לוקחים שליטה: כסא גלגלים עם שליטה אלחוטית הפתרון המושלם לניידות יקירכם

חיים עבור מי שנזקק לכיסא גלגלים, ובעיקר עבור המטפלים של אנשים אלו, מלאים באתגרים יומיומיים הקשורים לניידות ולשליטה בכיסא. בעוד כיסאות הגלגלים המודרניים מציעים מגוון

קרא עוד »

מדריך מקיף לבחירת קלנועית: התאמה מושלמת לצרכים האישיים שלך

המאמר עוסק במדריך לבחירת קלנועית שמתאימה לצרכים האישיים שלך. הוא מספק תובנות על הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת קלנועית, כגון נוחות, בטיחות, טווח נסיעה, מהירות, משקל נשיאה, ותנאי השטח בהם תשתמשו. בנוסף, המאמר מציע טיפים לבחירת הדגם הנכון, כולל התייחסות למותגים מובילים, שירות לקוחות ואחריות. מטרת המאמר היא לסייע לקוראים לקבל החלטה מושכלת שתשפר את איכות חייהם ותענה על צרכיהם היומיומיים.

קרא עוד »
קלנועיות

שילוב חכם: מדריך לשימוש ברולטורים וקלנועיות בחיי היומיום

המאמר עוסק בשילוב בין רולטורים וקלנועיות, ומספק תובנות על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. הוא מציג דרכים לשלב בין השניים כדי לשפר את הניידות והעצמאות של אנשים עם מוגבלויות תנועה. המאמר מתמקד בקלנועיות, ומסביר כיצד הן יכולות להוות פתרון יעיל במצבים מסוימים, תוך הדגשת החשיבות של התאמה אישית לצרכים הייחודיים של המשתמשים. בנוסף, המאמר מציע טיפים לבחירת הכלי המתאים ביותר ומדגיש את החשיבות של ייעוץ מקצועי בתהליך הבחירה.

קרא עוד »

אביזרים חדשניים לשדרוג חוויית השימוש בכסאות גלגלים חשמליים

המאמר עוסק באביזרים נוספים לכסאות גלגלים חשמליים וקלנועיות, המיועדים לשפר את הנוחות, הבטיחות והניידות של המשתמשים. הוא סוקר מגוון רחב של אביזרים, כולל מערכות תאורה, מושבים מותאמים אישית, מתקני אחסון, ומערכות ניווט מתקדמות. בנוסף, המאמר מציג חידושים טכנולוגיים בתחום ומדגיש את החשיבות של התאמה אישית לצרכים הייחודיים של כל משתמש. מטרת המאמר היא להעלות את המודעות לאפשרויות השונות הקיימות בשוק ולסייע למשתמשים ולמטפלים לבחור את האביזרים המתאימים ביותר לשיפור איכות החיים.

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן