איך לבחור אונקולוג לטיפול במחלת הסרטן?

אונקולוג

יש מעט מאוד מצבים בחיים שהם טראומטיים כמו הרגע שבו אתה שומע את הרופא שלך אומר “יש לך סרטן” ופתאום עומדים בפני החלטות קשות של בחירת רופא המטפל במחלה הארורה הזאת. אחת ההחלטות הגדולות והחשובות ביותר שעליך לקבל היא בחירת הרופא האונקולוג הטוב ביותר כרופא לטיפול במחלת הסרטן.

אונקולוג לטיפול במחלת הסרטן
איך לבחור אונקולוג לטיפול במחלת הסרטן? 2

אונקולוג הוא רופא המטפל בגידולים וסרטן. אונקולוגים בדרך כלל מנהלים טיפול לאחר שמטופל מקבל אבחנה של סרטן. הרופא האונקולוג הטוב ביותר עבורך ינהל את כל הטיפול בסרטן, כולל תרופות ונהלי טיפול. לכן צריך למצוא ולסמוך על האונקולוג הטוב ביותר עבורך. לצד התמיכה בתקופות קשות, האונקולוג יתחיל בהסבר על אבחנת הסרטן והשלב שלו, מה שאומר שהרופא יתן לך פרטים על הסרטן שלך ועד כמה זה יכול להתפשט בגופך בפרק זמן נתון. האונקולוג יסביר גם את אפשרויות הטיפול שלך ויעזור לך להתמודד עם כאבים הקשורים לסרטן ויעזור לך להתמודד עם כל תופעות הלוואי של סרטן שלך או הטיפול בו.

אבחנה חדשה של סרטן יכולה להיות מלחיצה בפני עצמה. אתה צריך את האונקולוג הטוב ביותר ביצוע הצעדים באופן שיטתי יפטור אתכם ואת משפחתכם מלחץ לא נחוץ ויבטיח שתקבלו את הטיפול הטוב ביותר האפשרי עבורכם.

כיצד תוכלו למצוא את האונקולוג הטוב ביותר עבורכם?

להלן שלושת הסוגים של אונקולוגים שכדאי לדעת עליהם:

  • אונקולוגים רפואיים – רופאים המטפלים בסרטן באמצעות כימותרפיה או תרופות אחרות, כולל טיפול ממוקד.
  • אונקולוגים כירורגיים – שעושים ניתוח להסרת הגידול או ביצוע ביופסיות כדי להבין טוב יותר את סוג הגידול.
  • אונקולוגים לקרינה מטפלים בסרטן באמצעות טיפול בהקרנות

צור רשימה של אונקולוגים מועדפים

השג רשימה של רופאי סרטן מומלצים, שאחד מהם עשוי להיות האונקולוג הטוב ביותר עבורך. טיפ מועיל לעקוב אחר הרופאים הוא לרשום מידע חשוב, כמו איך גיליתם את הרופא ואת מספר הטלפון במרפאה.

בקש מרופא המשפחה שלך המלצות והפנייה לרופא אונקולוג. ייתכן שהרופא שלך מכיר כבר כמה אונקולוגים באזור שלך המטפלים בסוג הסרטן שלך ויכול לתת לך עצות טובות.

בדוק עם בני המשפחה, החברים ועמיתים לעבודה. מחלת הסרטן היא מחלה נפוצה לצערנו ונמצא כי היא מגיעה אצל כמעט אחד מכל שניים גברים ואחד מכל שלוש נשים על פי האגודה האמריקאית לסרטן , כך שיש סיכוי טוב מאוד שאתה כבר מכיר מישהו שיש לו ניסיון למצוא אונקולוג. בקש שמות של האונקולוגים שראו וגלה את חוויותיהם עם אותם רופאים.

בחר אונקולוג מומלץ

לאחר שעשית כבר מחקר עם משפחה וחברים וגם בדקת באינטרנט ובזמן כשיש לך מושג כללי לגבי התהליך, הגיע הזמן לצמצם את רשימת האונקולוגים שלך , בדוק את המרחק מהבית שלך למשרד האונקולוג או למרכז הסרטן. תלוי איפה אתה גר, יתכנו כמה אונקולוגים בנסיעה קצרה, או שתצטרך לנסוע מרחק רב כדי לגשת רק לאחד.

בדוק את התמחות והכשרות מקצועיות של הרופא

גלה אם הרופא קיבל הכשרה נוספת לטיפול בסרטן הספציפי שלך. וודא כי מדובר ברופא מומחה באונקולוגיה, כלומר הרופא עבר בדיקה ברמה גבוהה באבחון וטיפול בסרטן.

בדוק אם יש לך ביטוח בריאות פרטי

אם יש לך ביטוח פרטי בדוק אם הם מכסים את הטיפול המוצע על ידי האונקולוג. זה חשוב מאוד. הפוליסה שלך עשויה לכסות טיפולים קונבנציונליים, כגון כימותרפיה, הקרנות וניתוחים, אך היא עשויה לא לכסות את כל סוגי ההליכים, התרופות, בדיקות האבחון, ביקורים מסוימים במשרדי רופאים או אשפוזים.

בדוק את בית החולים שבו היית מקבל טיפול

במקרים מסוימים יש צורך בטיפול בזמן אשפוז. בדוק את בית החולים שבו היית מקבל טיפול אשפוז , אם אתה זקוק לו. גלה כמה ניסיון יש לבית החולים בטיפול בסוג הסרטן שלך. שאל על אחוזי ההצלחה של בית החולים בסוג טיפול בסוג סרטן זה.

בדוק את התקשורת והכימיה שלך עם הרופא

תקשורת טובה ופתוחה עוזרת לשפר את הטיפול שאתה מקבל את תוצאות הטיפול הזה. בזמן מחלת הסרטן לך ולמשפחתך יש החלטות רבות לקבל, ולכן הרופא וצוות הטיפול שלך חייבים להיות טובים בתקשורת קרובה ופתוחה וגם קבלת מידע מקיף הדרוש לך כדי לקבל החלטות אלה.

עם אורולוג אתה צריך להרגיש הכי נוח שאפשר זאת על מנת לשאול אותו על שאלות הכי אינטימיות כמו למשל תוספי תזונה לשלפוחית, סוגי תחתונים לבריחת שתן, חיתולים למבוגרים או מוצרים סופגים אחרים.

אין לראות באמור בכתבה הזו של הכותב הנ”ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או להשכרה כלשהם או המלצה להשתמשת בשירותי החברות המוצגות בכתבה. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה שימוש בו עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.
 
רוצים להופיע בכתבה?  מופיעים כבר בכתבה? 
צרו איתנו קשר על מנת לערוך פרטים בכתבה או להצטרף.  

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן