ממה נגרמים פצעי לחץ והאם ניתן למנוע אותם?

Injury pressure sores

פצעי לחץ כואבים וקשה להיפטר מהם בקלות אך החדשות הטובות הן שניתן לעזור ולהקל על חלק גדול מהסבל של המטופלים. אספנו עבורכם מספר טיפים שעשויים לעזור לכם במניעה ובהתמודדות עם פצעי לחץ.

פצעי לחץ אצל מבוגרים
ממה נגרמים פצעי לחץ והאם ניתן למנוע אותם? 2

מהם פצעי לחץ?

פצע לחץ הוא כיב המשותף לאנשים המרותקים למיטה עקב מחלה או מבלים פרקי זמן ממושכים בישיבה או בשכיבה ללא תזוזה במקום אחד עם מעט מאוד תנועה.

ישנם ארבעה שלבים של פצעי לחץ:

  1. פצע לחץ עם אדמומיות של האזור, אבל העור לא נשבר.
  2. פצע לחץ עם עור שבור מתחיל להתעוות עקב לחץ מתמיד
  3. פצעי לחץ החורגים מהשכבה העליונה של העור והופך את “מכתש” ברקמה.
  4. פצע לחץ עמוק מספיק כדי להגיע לשריר ולפעמים גידים ועצמות. הפצע לחץ נגוע באזורים של גוף של אדם (בדרך כלל עצם הזנב, הירכיים, העקבים, והקרסוליים). האזור אינו חשוף לאוויר ולכן מונע ממנו להחלים.

הקפדה על תנועה ממקום למקום

אפשר למנוע פצעי לחץ עם מגוון שיטות ועזרי בטיחות שונים.

במידה והדבר אפשרי, ניתן לעזור למטופל לצאת מהמיטה או כיסא גלגלים ללכת מרחקים קצרים כמה פעמים ביום. אם הליכה אינה אפשרית, שינוי התנוחה של מישהו במיטתו או בכיסא הגלגלים שלו יכול להפחית את הלחץ על אזורים עדינים. עבור מטופל במיטה, שינוי מומלץ כל שעתיים. עבור אדם בכיסא גלגלים, ארבע פעמים בשעה היא ההמלצה. אם יקירכם אינו מסוגל לשנות מיקום כלל – לדוגמה, אדם עם פגיעה בחוט השדרה – באפשרותך להניח כריות קטנות מתחת לחלקים בגופו, שיסירו את האזורים הרגישים. אפשר להזיז כריות אלה מעת לעת כדי לחקות יותר שינוי של עמדה.

תוכלו לרכוש גם באתר דנ-אל אונליין מוצרים שמקלים על פצעי הלחץ בזמן השניה כמו מזרן פצעי לחץ או מזרן בועות המחולק לתאים רבים המתמלאים באוויר. המרווח בין התאים מסייעים בהפחתת הלחץ תוך שינוי לחץ האוויר בבועות ובאופן כזה תורמים להפחתת פצעי לחץ הנוצרים משכיבה ממושכת. מזרן הבועות הנו מזרן אובר-ליי המיועד להנחה על מזרן קיים. הוא אינו משמש תחליף למזרן.

שמירה והקפדה על שגרת טיפוח של העור

שמירה והקפדה על העור היא חשובה ומשמעותית על מנת להתמודד עם פצעי לחץ.

חשוב להקפיד על היגיינה וניקיון של העור על מנת לשמור על עור גמיש וחופשי. שמירה על הרגלי טיפוח של העור ישפר את המצב ויגרום לפצעי לחץ להחלים מהר יותר.

כביסה עדינה וייבוש יחד עם תנועה רבה ככל האפשר יעזור לשמור את הפצע ולא להחמיר את המצב. במידה והפצע הגיע לשלב 2 או יותר, תחבושת כנראה תשמש כדי להרחיק חיידקים ולשמור על לחות. חשוב ללבוש כפפות להשתמש בתחבושות סטריליות בעת טיפול בפצע לחץ מכיוון שהם רגישים במיוחד לזיהום. פצעי לחץ הם לעתים קרובות בלתי נמנעים. וכדי להפחית את הנזק שהם עושים למטופל יש לשמור על הפקדה ושמירה על כללים והנחיות. חשוב שכל המטפלים יכירו את הטיפול בפצעים.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן