מעקב רמות כולסטרול למבוגרים

portrait-happy-confident-african-american-female-doctor

רמות הכולסטרול נוטות לעלות עם הגיל. רופאים ממליצים לנקוט צעדים מוקדמים יותר בחיים כדי למנוע רמות גבוהות מסוכנות של כולסטרול המתפתח לאדם מזדקן. שנים של כולסטרול גבוהה ולא מנוהל יכול להיות הרבה יותר מסובך לטפל.

מאת: דנ-אל אונליין

רמות כולסטרול למבוגרים
מעקב רמות כולסטרול למבוגרים 2

בדרך כלל, גברים נוטים להיות עם רמות גבוהות יותר של כולסטרול לאורך החיים מאשר נשים אך עם זאת, נשים אינן חסינות לכולסטרול גבוה. כולסטרול של אישה לעתים קרובות עולה כאשר היא עוברת את גיל המעבר.

כולסטרול נמדד בשלוש קטגוריות:

  • סה”כ כולסטרול
  • LDL, או “כולסטרול רע”
  • HDL, או ‘כולסטרול טוב’

המאבק עבור רוב האנשים ובמיוחד מבוגרים הוא איזון רמות אלה. בעוד רמות הכולסטרול הכולל LDL צריך להישמר נמוך, לאחר יותר כולסטרול HDL יכול להציע הגנה מסוימת מפני אדם לפתח מחלות הקשורות ללב כולל התקפי לב ושבץ.

רמות מומלצות של כולסטרול למבוגרים

  • סה”כ רמות הכולסטרול פחות מ 200 מיליגרם לדציליטר (מ”ג / ד”ל) נחשבים רצויים למבוגרים. בין 200 ל 239 מ”ג / ד”ל נחשב גבולית גבוהה ומדד 240 מ”ג / ד”ל ומעלה נחשבת גבוהה.
  • רמות הכולסטרול LDL צריך להיות פחות מ 100 מ”ג / ד”ל. רמות של 100 כדי 129 מ”ג / ד”ל מקובלים על אנשים ללא בעיות בריאותיות אבל עשוי להיות דאגה יותר עבור אלה עם מחלות לב או גורמי סיכון למחלות לב. קריאה של 130 עד 159 מ”ג/ד”ל היא גבולית גבוהה ו-160 עד 189 מ”ג/ד”ל גבוה. קריאה של 190 מ”ג / ד”ל ומעלה נחשבת גבוהה מאוד.
  • יש לשמור על רמות HDL גבוהות יותר. קריאה של פחות מ 40 מ”ג / ד”ל נחשב גורם סיכון מרכזי למחלות לב. קריאה מ 41 מ”ג / ד”ל ל 59 מ”ג / ד”ל נחשב גבולי נמוך. הקריאה האופטימלית לרמות HDL היא של 60 מ”ג/ד”ל ומעלה.

ביקור בבתי אבות במהלך מגפת הקורונה

בשל מגפת הקורונה בתי אבות עשויים להמשיך לעדכן את השירותים והמדיניות שלהם כדי לציית להנחיות משרד הבריאות. המבקרים עשויים להידרש ללבוש מסכת פנים או כיסוי פנים בד. לפני שתבקרו, בדקו עם המתקן לקבלת מידע עדכני על המדיניות והנהלים שלהם. אתה יכול גם גם לעקוב אחר הנהלים להגנה אישית במהלך הביקור. שאל שאלות במהלך הביקור חשוב שלא לפחד לשאול שאלות לא נעימות. לדוגמה, בקשו מהצוות להסביר ריחות חזקים. ריחות רעים עשויים להצביע על בעיה; ריחות טובים לעומת זאת עלולים להסתיר בעיה. שאלו המנהל וראשי מחלקות הסיעוד, שאלו על הארוחות ואיכות המזון והשירותים החברתיים עבדו בבית האבות.

טיפים לשמירה על ערכי כולסטרול

כל המבוגרים צריכים להישאר פעילים ולשמור על שגרת פעילות גופנית סדירה. עבור נשים שעברו את גיל המעבר ומבוגרים עם רמות גבוהות של כולסטרול מומלץ לשקול תרופות שיסייעו להפחית את רמות הכולסטרול מהר יותר מאשר דיאטה בלבד. כולסטרול גבוה בכל גיל מעמיד אדם בסיכון למחלות לב, התקף לב ושבץ. סיכונים אלה רק גדלים עם הזמן, במיוחד עבור מבוגרים שאינם נוקטים פעולות כדי להפחית את הצטברות הכולסטרול שלהם.

ביקור אצל רופא המשפחה

ילדים צריכים לראות רופא לבדיקות כולסטרול פעם או פעמיים לפני גיל 18 אבל לא במהלך גיל ההתבגרות. אם הילד מגיע ממשפחה שיש לה היסטוריה של מחלות לב או סובל מעודף משקל או שיש לו מצבים בריאותיים אחרים, ההמלצה עשויה להשתנות. מבוגרים מעל גיל 20 צריכים לראות רופא משפחה בכל 4 עד 6 שנים. למבוגרים ללא בעיות בריאות, זה בדרך כלל מספיק. עם זאת, אנשים צריכים לחפש עזרה של רופא לטיפול בצעדים שיש לנקוט כדי להוריד את רמות הכולסטרול במידה:

  • רמות גבוהות או גבוליות של כולסטרול LDL
  • עודף משקל
  • היסטוריה משפחתית של מחלות לבת.

אפשרויות טיפול בכולסטרול גבוהה

שיטה אפשרית אחת היא שימוש שינויים באורח החיים הטיפולי הכוללים דיאטה, פעילות גופנית ושמירה על המשקל. אפשרות נוספת היא טיפולים תרופתיים כי גם להוריד את הכולסטרול או להפחית את ספיגת הכולסטרול. בכל גיל, דיאטות נמוכות בשומנים רוויים ושומנים טרנס גבוה סיבים מסיסים וחלבון טובים להורדת הצטברות כולסטרול. תוכנית אכילה דלת שומן עם כולסטרול נמוך. אנשים בעקבותיו צריך להיות צריכה יומית של פחות מ 7 אחוז קלוריות משומן רווי פחות מ 200 מיליגרם של כולסטרול תזונתי. דיאטת TLC מעודדת אנשים לאכול את המאכלים הבאים:

בנוסף, דיאטה זו מציעה להימנע עלייה במשקל. הגדלת צריכת סיבים ומזון המכיל חומרים טבעיים, כגון כמה מרגרינות, יכול גם להגביר את כוח הפחתת LDL של הדיאטה. ניהול משקל תקין הוא חלק חיוני נוסף של הורדת כולסטרול ומניעת הצטברותו. אנשים הסובלים מעודף משקל להפחית את המשקל יכול לעזור להוריד LDL בתהליך.

ירידה במשקל חשובה במיוחד עבור אלה עם קבוצה של גורמי סיכון הכוללת:

  • רמות טריגליצרידים גבוהות
  • רמות HDL נמוכות
  • גברים הסובלים מעודף משקל
  • נשים הסובלות מעודף משקל

פעילות גופנית סדירה של 30 דקות ברוב הימים מומלצת לכולם כולל שימוש ועזרה של ציוד רפואי למבוגרים במידת הצורך. זה גם יעזור עם ניהול משקל, אשר בתורו מסייע עם הורדת כולסטרול. כאשר צעדים אלה אינם מספיקים, טיפול תרופתי עשוי גם להיות נחוץ. ישנם מספר סוגים של תרופות להורדת כולסטרול זמין, כולל:

  • סטטינים, סטטינים. תרופות אלה לחסום את הכבד לייצר כולסטרול.
  • מבודדי חומצת מרה. תרופות אלה להפחית את כמות השומן נספג מן המזון.
  • מעכבי ספיגת כולסטרול. תרופות אלה להוריד טריגליצרידים בדם ולהפחית את כמות הכולסטרול נספג מהמזון.
  • כמה ויטמינים ותוספי מזון, כגון ניאצין, זמין באינטרנט, לעצור את הכבד מלהסיר HDL וטריגליצרידים נמוכים יותר.
  • חומצות שומן אומגה 3. חומצות אלה להעלות את רמת HDL ומוריד טריגליצרידים. יש מגוון של חומצות שומן אומגה 3 זמין באינטרנט.
*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן