לשחק עם יקירינו המבוגרים: חוויה טובה והעצמת תחושת המסוגלות העצמית, לצד תרגול החשיבה והזיכרון

well-played-dear

טיפול בהורים מבוגרים אינו מתמצה רק בסיפוק הצרכים הפיזיים שלהם. חשוב לשמור גם על היכולות הקוגניטיביות שלהם, על קיום סדר יום פעיל ועל יצירת חוויות טובות, שישפרו את מצב רוחם ואת מידת חיוניותם. משחקי קופסה מותאמים לגיל השלישי הם הכלי שיכול לסייע לכם לחזק את הקשר עם המבוגרים היקרים לכם, להעצים אותם, ובמקביל, לאפשר להם גם לאמן את המוח

מאת: עדי מוזס, מפתח “שומרי הראש” – משחקי חשיבה ותרגול זיכרון מותאמים במיוחד לגיל השלישי

file
לשחק עם יקירינו המבוגרים: חוויה טובה והעצמת תחושת המסוגלות העצמית, לצד תרגול החשיבה והזיכרון 3

הזמן בבית במחיצת בני משפחתנו המבוגרים (במיוחד אם יש להם בעיות זיכרון או דמנציה), מייצר אתגרים רבים, מעבר לטיפול בצרכים הפיזיים, ובהם – הקושי להפעיל ולמלא את יומם של האיש או האישה בפעילות משמעותית.

אימון קוגניטיבי שבצדו חוויות טובות לבני המשפחה המבוגרים, חשוב לא פחות מהרווחה הפיזית שלהם. כדי שהפעילות תתקיים על בסיס יומיומי – חשוב שכולנו נירתם למשימה – בני המשפחה וגם המטפלות והמטפלים.

כאן המקום לציין, כי מחקרים שנערכו בעולם, הראו כי ניתן לעכב תהליכי ירידה קוגניטיבית ולשמור על היכולות: כשמתרגלים את המוח ואת הזיכרון, נוצרים קשרים חדשים בין סיבי העצב (נוירונים), ומתעוררים אזורים במוח שלא הופעלו קודם לכן, מה שמביא לעלייה ביכולות הקוגניטיביות ולהתפתחותן.

לכן, חשוב מאוד להקפיד לאמן את המוח ולתרגל את הזיכרון באופן יומיומי.

אפשר לעשות זאת באמצעות משחקי קופסה שבנוסף לאימון המוחי, גם מאפשרים לתרגל את המוטוריקה העדינה וגם מנעימים את הזמן המשותף. כיצד עושים זאת נכון

דאגו שיהיו בבית יקיריכם המבוגרים משחקי קופסה מתאימים – כאלה שהם מכבדים ולא ילדותיים ותואמים ליכולות של בני המשפחה. הסבירו להם את החשיבות ואת הצורך בתרגול המוח ועודדו אותם לשחק אתכם. הסבירו להם בסבלנות את החוקים ואת מהלך המשחק. אם לא הלך פעם אחת – נסו שוב בפעם אחרת, כשיהיו ערניים ובמצב רוח מתאים. אל תתייאשו.

בעת המשחק, גלו אורך רוח ותנו לבני המשפחה המבוגרים את הזמן הדרוש, כדי לארגן את מחשבותיהם ולהגיע לפתרון בעצמם. אם ייקלעו לקושי, סייעו להם בעדינות, כדי למנוע מהם מבוכה. הקפידו להחמיא ולהאיר כל הצלחה, גם אם היא קטנה, אך לא באופן ילדותי. אם יש צורך, הגמישו את חוקי המשחק, בהתאם לרצונם וליכולותיהם של יקיריכם המבוגרים.

זכרו: המשחק עצמו – הוא המטרה ולא הניצחון בו. בילוי הזמן המשותף עם יקיריכם באווירה טובה ונעימה הם ההצלחה.

הנחו גם את האחרים (מטפל/ת, בני המשפחה האחרים) לנהוג בדרך זו. לעתים, גם המטפלים זקוקים לעידוד כדי ליזום משחק עם המטופל – בקשו מהם בנחישות ובהתמדה להקדיש מספר דקות בכל יום למשחק ולאימון קוגניטיבי. אני מאמין, כי המטפלת או המטפל יענו בחיוב לבקשתכם, גם בשל חשיבות העניין, וגם כי המשחק יכניס תוכן ועניין לשהות שלהם בבית המטופלים. עשו זאת עד שהמשחק יהפוך להיות חלק מסדר היום ומהמפגש של יקיריכם עם המטפל או המטפלת שלהם.

חיזוק הקשר המשפחתי הבין-דורי

אם תשלבו במשחק גם את הנכדים והנינים של המבוגרים היקרים לכם, תגלו גם את הערך המוסף של המשחק – הדרך הנעימה והמעצימה להעמקת הקשר של הנכדים והנינים עם סבתא וסבא.

הדור הצעיר יכניס שמחה וחדווה למשחק, יעלה את רמת העניין של בני המשפחה המבוגרים ואת הרצון שלהם להשתתף ולתרום מיכולותיהם למשחק. הם ירגישו חיוניים יותר והמפגש בין בני המשפחה הצעירים לבני המשפחה המבוגרים יהיה איכותי, מעשיר ומהנה לילדים וגם למבוגרים שסביב השולחן…

file

שומרי הראש שלכם…

כאמור, כל משחק קופסה שהוא אינו ילדותי, שהוא מכבד את האדם המשחק בו ותואם את יכולתו הקוגניטיבית – כלומר, מאפשר לו לאתגר את המוח וגם לחוות הצלחות וחוויות טובות (ולא עלול לגרום חלילה לתסכול) – יכול להתאים. דעתי אמנם “משוחדת”, ובמקרה הזה אני בבחינת “הנחתום המעיד על עיסתו”, אך חשוב לי לציין, כי פיתחתי את “שומרי הראש – משחקי חשיבה ותרגול זיכרון לגיל השלישי” בדיוק למטרה זו, ועל-פי הניסיון האישי שלי ומתגובות של לקוחות – אני בטוח שהם משיגים את המטרה.

משחקי הקופסה “שומרי הראש” נוצרו עבור בני הגיל השלישי, והותאמו במיוחד לאנשים עם בעיות זיכרון ודמנציה/אלצהיימר. אני מאמין, שבאמצעותם, אתם וגם המטפלת או המטפל, תוכלו להתקרב אל בני המשפחה המבוגרים, לאמן את מוחם, לשמר תפקודים קוגניטיביים עד כמה שאפשר ולהעביר זמן איכותי יחד, בפעילות המאפשרת להעצים את המסוגלות העצמית ולחוות הצלחות וחוויות טובות. משחקי הקופסה שלנו מכבדים את המשחקים בהם, הם בגובה העיניים והם מתאימים גם לאנשים עם דמנציה בדרגות שונות.

אתם מוזמנים להפוך את המשחקים שלנו ל”שומרי הראש” שלכם 😊

למידע נוסף על המשחקים ולרכישה – www.head-keepers.co.il. היכנסו וסמנו *לייק* בדף הפייסבוק שלנו: www.facebook.com/HeadKeepers

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן