איך מסתדרים בלי קצבת סיעוד?

asian-healthcare-female-posing

גמלת סיעוד היא הכלי העיקרי שניתן למבוגר סיעודי הזקוק לעזרה בתפקוד היום-יומי ורוצה להמשיך ולחיות בבית שלו.

ישנם מקרים רבים בהם בקשות של זקנים ומשפחותיהם לגמלת סיעוד נדחות למרות שהאדם המבקש מתקשה במשימות היום-יום וזקוק לעזרה.

מאת: דנ-אל אונליין

file
איך מסתדרים בלי קצבת סיעוד? 2

במקרים כאלה אדם עשוי למצוא את עצמו “בין הכיסאות”, ללא כתובת וללא מענה לצרכים היום-יומיים שלו. מעבר להמלצה לנסות להגיש שוב בקשה לגמלת סיעוד, להיערך לקראת הערכת התלות ואף להיעזר במסמכים רפואיים רלוונטים מרופא המשפחה ומגריאטר/ פסיכוגריאטר, אין כלי נוסף שנותן מענה כה מקיף לצרכים היום-יומיים כמו גמלת סיעוד.

על פי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות נמצא כי כ -70% מהאנשים המגיעים לגיל 65 יזדקקו לטיפול סיעודי כלשהו במהלך חייהם, למרות מציאות זו, רוב המטופלים העתידיים חיים פחות או יותר בהכחשה על תכנון סיעודי וחיים כאן ועכשיו. רוב המטופלים העתידיים אינם מעוניים להיות מודעים לצרכים או הסבירות שהם יזדקקו לטיפול סיעודי; הם רק יודעים שביטוח סיעודי, מנקודת המבט שלהם, יקר מדי.

קבלו רעיונות לחלופות מעשיות בלי קצבת סיעוד

  • שבירת קרנות או חיסכונות – אם יש לכם חיסכון משמעותי, אז זה כנראה הוא יהיה יעיל יותר לממן צורך סיעודי פוטנציאלי
  • ביטוח חיים – יש אנשים המתנגדים לתשלום פרמיות שוטפות עבור מוצר שלעולם לא ישתמשו בו יוכלו למצוא פתרון לרכישת פוליסת ביטוח חיים עם רוכב סיעודי.
  • קצבה שנתית לכל החיים – קצבה שנתית לכל החיים היא זרם הכנסה שאתה קונה. זה יכול להיות חלופה מצוינת לביטוח
  • השתמשו מזומן על הון עצמי – הבית הוא ככל הנראה הנכס היקר ביותר זה יכול להימכר ולהיות מקור מימון נהדר לטיפול סיעודי. מכירת הבית היא אפשרות טובה לבעלי בתים שאין להם בן זוג, בן זוג או ילד המתגוררים כיום בבית. אמנם, צמצום יכול גם לשחרר קצת הון עצמי כדי לממן טיפול ולתת לבני משפחה מקום חדש לחיות. החיסרון הוא שמכירת הבית יכולה להיות תהליך מסורבל שלוקח זמן במצב טעון רגשית.
  • השכירו את ביתכם – אם כל בני הבית גם ככה מתגוררים מחוץ לבית, ייתכן שניתן יהיה להשכיר את הבית שלך כדי לכסות את העלויות של טיפול סיעודי.זה יכול להיות מסורבל ולדרוש מחבר או בן משפחה לנהל את התהליך ואת הניהול של השוכרים.
  • מכרו נכסים אחרים
  • לחלק מהמשפחות יש נכסים — מעבר לחשבונות פיננסיים — בעלי ערך מספיק משמעותי שניתן למכור כדי לממן צורך סיעודי.
  • קחו משכנתאות הפוכות
  • אם סוג הטיפול הסיעודי שאתם זקוק ים לו יכול להתרחש בבית שלכם — שהוא בדרך כלל אפשרות טיפול סיעודי חסכונית ונוחה יותר אז משכנתא הפוכה יכולה להיות רעיון טוב עבורכם.
  • משכנתאות הפוכות, שרובן מקורן באמצעות תוכנית המשכנתאות להמרת הון עצמי של בית מאפשרות לבעלי בתים מוסמכים בני 65 ומעלה ללוות כנגד ההון העצמי שלהם בצורה של הלוואה..
  • מרכזי יום לקשיש – חשוב לדעת שבמרכזי יום לקשיש מבקרים גם מבוגרים שאינם מקבלים גמלה סיעודית. הביקור במרכז היום לקשיש מתאפשר באישור ובהשתתפות משרד הרווחה במימון הביקורים. במרכזי היום לקשיש האדם המבקר יכול ליהנות משתי ארוחות, משירותי רחצה ובחלק מהמרכזים אף פועל שירות כביסה.
*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן