איך להתגבר על בריחת השתן בעזרת יוגה ומדיטציה

yoga-training-fitness-club-asana-exercises-balance-harmony-body

אם חווית מתישהו במהלך חייכם בחירת שתן אתם ממש לא לבד. על פי מחקרים ברחבי העולם נמצא כי יותר מ- 30 מיליון אנשים חווים דליפת שתן מדי יום. קבלו 5 דרכים להתגבר על בריחת השתן בעזרת יוגה ומדיטציה

בריחת השתן בעזרת יוגה ומדיטציה
איך להתגבר על בריחת השתן בעזרת יוגה ומדיטציה 2

Photo by Valeria Ushakova from Pexels

תופעת בריחת שתן שכיחה מאוד אך מבחינה בריאותית אינה תקינה ולא ניתן לרפא אותה אלא פשוט ללמוד לחיות איתה זאת באמצעות דרכים מסוימות. ישנן שלוש קטגוריות של בריחת שתן:

  • בריחת שתן במתח – תופעה של דליפה במהלך צחוק, קפיצה, עיטוש או שיעול.
  • בריחת שתן דחופה – תופעה שבאה לידי ביטוי כאשר מרגישים צורך ללכת לשירותים באופן מיידי.
  • בריחת שתן מעורבת – תופעה של דליפת שתן המשלבת מתח ובריחת שתן גם יחד.

כיצד יוגה יכולה לעזור עם בריחת שתן?

מחקר שנעשה בבית הספר לרפואה בארה”ב של UCSF בדק את השפעות היוגה על בריחת שתן.

במחקר השתתפו תשע עשרה נשים שהתמודדו עם בעיות בריחת שתן לפחות שלושה חודשים.

במהלך המחקר מחצית מהנשים שעשתה תכנית יוגה של שישה שבועות, ואילו המחצית השנייה לא עשתה זאת.

הנשים שהשתתפו בקבוצת היוגה הראו שיפור וירידה של 66% תדירות דליפת שתן, ואילו הקבוצה שאינה השתתפה בתוכנית יוגה הראתה שיפור של 13% בדליפת השתן. לכל משתתף במהלך המחקר ניתנה חוברת ובה התואר “אסטרטגיות ניהול התנהגותי סטנדרטיות לשיפור שליטת השלפוחית.” זה הדגיש עד כמה חשוב להמשיך ללמוד על תופעת בריחת שתן שהוא חינוך מעצים ומודע שיכול לעשות הבדל משמעותי. מחקרים בנושא יוגה כמסייעת לבריחת שתן מצומצמים כיום ומוגבלים מאד אך ניתן לראות השפעה חיובית של עשיית יוגה ושיפור תופעת בריחת שתן.

להלן סוגי יוגה שמהווים פתרונות לבריחת שתן

יוגה משקמת פתרון לבריחת שתן – יוגה משקמת עוזרת בשיקום והרפיה של רצפת האגן כאשר הם הדוקים מדי.

חשבו על רצפת האגן כמו טרמפולינה המספקת תמיכה לשלפוחית ​​השתן, הרקמה ברצפת האגן גם סוגרת את הפתח משלפוחית ​​השתן, הסוגרים בדרכי השתן. שרירי רצפת האגן צריכים לפעול בשליטה ובעת הצורך, אך גם לשחרר ולהירגע בזמנים מתאימים. כאשר השרירים צמודים מדי, הם אינם יכולים לעבוד בצורה תקינה ואינם בשליטה.

מדיטציה ויוגה להתמודדות עם בריחת שתן

שיטה זאת מהווה עוד כלי בארגז הפתרונות לבריחת שתן .יוגה בשילוב עם מדיטציה מסייעת להפעיל את מערכת העצבים ונותנת להם מנוחה אז איך זה קשור לשלפוחית ​​השתן?

מחקרים מראים שיש קשר ישיר בין מערכת העצבים שלנו לשלפוחית ​​השתן. אם מישהו מתמודד עם תופעת בריחת שתן בדחיפות, אתה יכול להשתמש בכלי היוגה כדי להתחבר ל תגובת הרגיעה.

יוגה ליישור ויציבה אצל מבוגרים

יישור ויציבה נכונה מוזכרים לרוב במהלך שיעורי יוגה. הם יכולים גם להשפיע מאוד על אופן הנשימה וגם על האופן בו שרירי הליבה כמו רצפת האגן, הסרעפת, המולטיפידוס והטרנסברסוס בטן פועלים יחד ולכן חשוב מאוד לחזק אותם בעת התמודדות עם תופעה של דליפת שתן.

יוגה לחיזוק רצפת האגן

במהלך היוגה תוכלו לעבוד להפעלה וחיזוק שרירי הליבה ויחד עם שאר השרירים התומכים בגוף וכך לחזק משמעותית את רצפת האגן.

יוגה לשיפור המודעות וסיוע בבריחת שתן

כשאתה מביא מודעות רבה יותר לתרגול היוגה שלך, אתה שם לב שאתה מרגיש גם פיזית וגם רגשית. אתה יכול גם לשים לב שאתה מתח או ששכלך ממשיך להסתובב סביב אירוע מלחיץ. בריחת שתן היא הודעה מהגוף שמשהו במערכת אינו פועל. יוגה נותנת לנו זמן להקשיב.

טיפולים ופתרונות בתופעת בריחת שתן

ניתן לשפר את המצב הרפואי בעזרת טיפול מתאים על ידי רופא המשפחה אז אם אתם סובלים מבריחת שתן, חשוב למצוא רופא מתאים המתמחה בתופעה הזאת. זה יכול להיות רופא משפחה, רופא כללי, או פיזיותרפיסט שמתמחה בשרירי רצפת האגן.

אז אם אתם רוצים לנסות יוגה , נסו למצוא מורה ליוגה המתמחה בבריאות האגן.

תכנית טיפול ייעודית מתאימה תהיה תלויה באבחון אישי של הסימפטומים שלכם.

אתם תדעו אם זה עובד, כאשר בריחת השתן שלכם תפחת או תפסיק לחלוטין.

עזרים נוספים לסיוע בבריחת שתן אצל מבוגרים

בעזרת תרגול גופני מתאים, יוגה ומדיטציה תוכלו להתמודד עם תופעת בריחת שתן אך חשוב להעזר גם בעזרים כמו פדים לבריחת שתן למבוגרים, תחתונים סופגים או חיתולים כל מה שיכול לסייע לכם ולשמור על הפרטיות שלכם באופן הדיסקרטי והנוח ביותר. אצלנו בדנ-אל תוכלו לבחור את העזרים המתאימים לכם ביותר מגוון מוצרי ספיגה למבוגרים במחירים הולמים ועם שליח עד הבית.

מאמרים חדשים באתר

עזרי הליכה לקשישים: שיפור איכות החיים והעצמאות בגיל השלישי

המאמר דן ביתרונות השימוש בעזרי הליכה לקשישים, תוך הדגשת השפעתם החיובית על איכות החיים והבריאות הכללית. עזרי הליכה, כגון מקלות הליכה, הליכונים וקביים, מסייעים בשיפור היציבות, הפחתת הסיכון לנפילות והגברת הביטחון העצמי. בנוסף, הם מאפשרים לקשישים לשמור על עצמאותם ולהשתתף בפעילויות יומיומיות בצורה בטוחה ונוחה יותר. המאמר מציג מחקרים וממצאים עדכניים הממחישים את החשיבות של התאמת עזרי הליכה לצרכים האישיים של כל קשיש, ומציע המלצות לשימוש נכון ויעיל בהם.

קרא עוד »
כסאות גלגלים

לוקחים שליטה: כסא גלגלים עם שליטה אלחוטית הפתרון המושלם לניידות יקירכם

חיים עבור מי שנזקק לכיסא גלגלים, ובעיקר עבור המטפלים של אנשים אלו, מלאים באתגרים יומיומיים הקשורים לניידות ולשליטה בכיסא. בעוד כיסאות הגלגלים המודרניים מציעים מגוון

קרא עוד »

מדריך מקיף לבחירת קלנועית: התאמה מושלמת לצרכים האישיים שלך

המאמר עוסק במדריך לבחירת קלנועית שמתאימה לצרכים האישיים שלך. הוא מספק תובנות על הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת קלנועית, כגון נוחות, בטיחות, טווח נסיעה, מהירות, משקל נשיאה, ותנאי השטח בהם תשתמשו. בנוסף, המאמר מציע טיפים לבחירת הדגם הנכון, כולל התייחסות למותגים מובילים, שירות לקוחות ואחריות. מטרת המאמר היא לסייע לקוראים לקבל החלטה מושכלת שתשפר את איכות חייהם ותענה על צרכיהם היומיומיים.

קרא עוד »
קלנועיות

שילוב חכם: מדריך לשימוש ברולטורים וקלנועיות בחיי היומיום

המאמר עוסק בשילוב בין רולטורים וקלנועיות, ומספק תובנות על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. הוא מציג דרכים לשלב בין השניים כדי לשפר את הניידות והעצמאות של אנשים עם מוגבלויות תנועה. המאמר מתמקד בקלנועיות, ומסביר כיצד הן יכולות להוות פתרון יעיל במצבים מסוימים, תוך הדגשת החשיבות של התאמה אישית לצרכים הייחודיים של המשתמשים. בנוסף, המאמר מציע טיפים לבחירת הכלי המתאים ביותר ומדגיש את החשיבות של ייעוץ מקצועי בתהליך הבחירה.

קרא עוד »

אביזרים חדשניים לשדרוג חוויית השימוש בכסאות גלגלים חשמליים

המאמר עוסק באביזרים נוספים לכסאות גלגלים חשמליים וקלנועיות, המיועדים לשפר את הנוחות, הבטיחות והניידות של המשתמשים. הוא סוקר מגוון רחב של אביזרים, כולל מערכות תאורה, מושבים מותאמים אישית, מתקני אחסון, ומערכות ניווט מתקדמות. בנוסף, המאמר מציג חידושים טכנולוגיים בתחום ומדגיש את החשיבות של התאמה אישית לצרכים הייחודיים של כל משתמש. מטרת המאמר היא להעלות את המודעות לאפשרויות השונות הקיימות בשוק ולסייע למשתמשים ולמטפלים לבחור את האביזרים המתאימים ביותר לשיפור איכות החיים.

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן