איך מסתדרים בלי קצבת סיעוד?

asian-healthcare-female-posing

גמלת סיעוד היא הכלי העיקרי שניתן למבוגר סיעודי הזקוק לעזרה בתפקוד היום-יומי ורוצה להמשיך ולחיות בבית שלו.

ישנם מקרים רבים בהם בקשות של זקנים ומשפחותיהם לגמלת סיעוד נדחות למרות שהאדם המבקש מתקשה במשימות היום-יום וזקוק לעזרה.

מאת: דנ-אל אונליין

file
איך מסתדרים בלי קצבת סיעוד? 2

במקרים כאלה אדם עשוי למצוא את עצמו “בין הכיסאות”, ללא כתובת וללא מענה לצרכים היום-יומיים שלו. מעבר להמלצה לנסות להגיש שוב בקשה לגמלת סיעוד, להיערך לקראת הערכת התלות ואף להיעזר במסמכים רפואיים רלוונטים מרופא המשפחה ומגריאטר/ פסיכוגריאטר, אין כלי נוסף שנותן מענה כה מקיף לצרכים היום-יומיים כמו גמלת סיעוד.

על פי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות נמצא כי כ -70% מהאנשים המגיעים לגיל 65 יזדקקו לטיפול סיעודי כלשהו במהלך חייהם, למרות מציאות זו, רוב המטופלים העתידיים חיים פחות או יותר בהכחשה על תכנון סיעודי וחיים כאן ועכשיו. רוב המטופלים העתידיים אינם מעוניים להיות מודעים לצרכים או הסבירות שהם יזדקקו לטיפול סיעודי; הם רק יודעים שביטוח סיעודי, מנקודת המבט שלהם, יקר מדי.

קבלו רעיונות לחלופות מעשיות בלי קצבת סיעוד

  • שבירת קרנות או חיסכונות – אם יש לכם חיסכון משמעותי, אז זה כנראה הוא יהיה יעיל יותר לממן צורך סיעודי פוטנציאלי
  • ביטוח חיים – יש אנשים המתנגדים לתשלום פרמיות שוטפות עבור מוצר שלעולם לא ישתמשו בו יוכלו למצוא פתרון לרכישת פוליסת ביטוח חיים עם רוכב סיעודי.
  • קצבה שנתית לכל החיים – קצבה שנתית לכל החיים היא זרם הכנסה שאתה קונה. זה יכול להיות חלופה מצוינת לביטוח
  • השתמשו מזומן על הון עצמי – הבית הוא ככל הנראה הנכס היקר ביותר זה יכול להימכר ולהיות מקור מימון נהדר לטיפול סיעודי. מכירת הבית היא אפשרות טובה לבעלי בתים שאין להם בן זוג, בן זוג או ילד המתגוררים כיום בבית. אמנם, צמצום יכול גם לשחרר קצת הון עצמי כדי לממן טיפול ולתת לבני משפחה מקום חדש לחיות. החיסרון הוא שמכירת הבית יכולה להיות תהליך מסורבל שלוקח זמן במצב טעון רגשית.
  • השכירו את ביתכם – אם כל בני הבית גם ככה מתגוררים מחוץ לבית, ייתכן שניתן יהיה להשכיר את הבית שלך כדי לכסות את העלויות של טיפול סיעודי.זה יכול להיות מסורבל ולדרוש מחבר או בן משפחה לנהל את התהליך ואת הניהול של השוכרים.
  • מכרו נכסים אחרים
  • לחלק מהמשפחות יש נכסים — מעבר לחשבונות פיננסיים — בעלי ערך מספיק משמעותי שניתן למכור כדי לממן צורך סיעודי.
  • קחו משכנתאות הפוכות
  • אם סוג הטיפול הסיעודי שאתם זקוק ים לו יכול להתרחש בבית שלכם — שהוא בדרך כלל אפשרות טיפול סיעודי חסכונית ונוחה יותר אז משכנתא הפוכה יכולה להיות רעיון טוב עבורכם.
  • משכנתאות הפוכות, שרובן מקורן באמצעות תוכנית המשכנתאות להמרת הון עצמי של בית מאפשרות לבעלי בתים מוסמכים בני 65 ומעלה ללוות כנגד ההון העצמי שלהם בצורה של הלוואה..
  • מרכזי יום לקשיש – חשוב לדעת שבמרכזי יום לקשיש מבקרים גם מבוגרים שאינם מקבלים גמלה סיעודית. הביקור במרכז היום לקשיש מתאפשר באישור ובהשתתפות משרד הרווחה במימון הביקורים. במרכזי היום לקשיש האדם המבקר יכול ליהנות משתי ארוחות, משירותי רחצה ובחלק מהמרכזים אף פועל שירות כביסה.
*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

עזרי הליכה לקשישים: שיפור איכות החיים והעצמאות בגיל השלישי

המאמר דן ביתרונות השימוש בעזרי הליכה לקשישים, תוך הדגשת השפעתם החיובית על איכות החיים והבריאות הכללית. עזרי הליכה, כגון מקלות הליכה, הליכונים וקביים, מסייעים בשיפור היציבות, הפחתת הסיכון לנפילות והגברת הביטחון העצמי. בנוסף, הם מאפשרים לקשישים לשמור על עצמאותם ולהשתתף בפעילויות יומיומיות בצורה בטוחה ונוחה יותר. המאמר מציג מחקרים וממצאים עדכניים הממחישים את החשיבות של התאמת עזרי הליכה לצרכים האישיים של כל קשיש, ומציע המלצות לשימוש נכון ויעיל בהם.

קרא עוד »
כסאות גלגלים

לוקחים שליטה: כסא גלגלים עם שליטה אלחוטית הפתרון המושלם לניידות יקירכם

חיים עבור מי שנזקק לכיסא גלגלים, ובעיקר עבור המטפלים של אנשים אלו, מלאים באתגרים יומיומיים הקשורים לניידות ולשליטה בכיסא. בעוד כיסאות הגלגלים המודרניים מציעים מגוון

קרא עוד »

מדריך מקיף לבחירת קלנועית: התאמה מושלמת לצרכים האישיים שלך

המאמר עוסק במדריך לבחירת קלנועית שמתאימה לצרכים האישיים שלך. הוא מספק תובנות על הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת קלנועית, כגון נוחות, בטיחות, טווח נסיעה, מהירות, משקל נשיאה, ותנאי השטח בהם תשתמשו. בנוסף, המאמר מציע טיפים לבחירת הדגם הנכון, כולל התייחסות למותגים מובילים, שירות לקוחות ואחריות. מטרת המאמר היא לסייע לקוראים לקבל החלטה מושכלת שתשפר את איכות חייהם ותענה על צרכיהם היומיומיים.

קרא עוד »
קלנועיות

שילוב חכם: מדריך לשימוש ברולטורים וקלנועיות בחיי היומיום

המאמר עוסק בשילוב בין רולטורים וקלנועיות, ומספק תובנות על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. הוא מציג דרכים לשלב בין השניים כדי לשפר את הניידות והעצמאות של אנשים עם מוגבלויות תנועה. המאמר מתמקד בקלנועיות, ומסביר כיצד הן יכולות להוות פתרון יעיל במצבים מסוימים, תוך הדגשת החשיבות של התאמה אישית לצרכים הייחודיים של המשתמשים. בנוסף, המאמר מציע טיפים לבחירת הכלי המתאים ביותר ומדגיש את החשיבות של ייעוץ מקצועי בתהליך הבחירה.

קרא עוד »

אביזרים חדשניים לשדרוג חוויית השימוש בכסאות גלגלים חשמליים

המאמר עוסק באביזרים נוספים לכסאות גלגלים חשמליים וקלנועיות, המיועדים לשפר את הנוחות, הבטיחות והניידות של המשתמשים. הוא סוקר מגוון רחב של אביזרים, כולל מערכות תאורה, מושבים מותאמים אישית, מתקני אחסון, ומערכות ניווט מתקדמות. בנוסף, המאמר מציג חידושים טכנולוגיים בתחום ומדגיש את החשיבות של התאמה אישית לצרכים הייחודיים של כל משתמש. מטרת המאמר היא להעלות את המודעות לאפשרויות השונות הקיימות בשוק ולסייע למשתמשים ולמטפלים לבחור את האביזרים המתאימים ביותר לשיפור איכות החיים.

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן