איך לזהות ולמנוע התעללות בקשיש על ידי מטפל סיעודי?

Elderly abuse

התעללות והזנחה של עובדים סיעודיים בקשישים הינה תופעה שכיחה לצערנו, אנו מחפשים אחר מטפל חרוץ ומסור אבל תמיד חוששים מפגיעה ביקר לנו מכל. איך נזהה את סימני האזהרה והאם ניתן לשים לזה סוף?

התעללות בקשיש על ידי מטפל סיעודי
איך לזהות ולמנוע התעללות בקשיש על ידי מטפל סיעודי? 2

אם נכנסתם לקרוא את המאמר סימן שאתם כמו רבים אחרים הוא בן משפחה מטפל. גם לאחר שהפנמנו כי אם כל הרצון והאהבה שבעולם, אנחנו הילדים לא יכולים באמת לדאוג להורים שלנו בכל שעות היום מבלי לפגוע בשיגרת היום שלנו, בעבודה ומשפחה שבנינו.

אנחנו לא רוצים לוותר על הקן המשפחתי שהקמנו, ובעבודה לא תמיד יבנו את המצב החדש שנכנסו אליו והוא לדאוג ולסעוד את היקר לנו מכל – ההורים שלנו.

סביר להניח שבעבודה ירימו גבה על כפעם שתצאו באמצע היום כי הייתם חייבים לצאת עם ההורים לבדיקה רפואית או לקבל טלפון באמצע היום כי ההורה שלנו קורא לעזרה ולא נוכל להגיד לו ״ תסתדר לבד ״ . ואם כבר הצלחנו לשלב את העבודה והטיפול בהורים, אז אנחנו מוצאים את עצמנו מחלקים את הזמן משפחה עם הזמן בו אנחנו מטפלים בהורים שלנו, בזמן שאנחנו יודעים שצד אחד לא יקבל היום את מלוא תשומת הלב.

כיום הפתרון הפופלרי ביותר הוא העסקת מטפל סיעודי. בדרך כלל העסקת מטפל היא לא רק הוצאה כלכלית שיש לקחת בחשבון, אלא גם החלטה מנטלית שאנחנו לוקחים. המצפון שלנו לא תמיד נשאר נקי כי ״ איזה בן / בת אהיה אם לא אטפל בהורים של בעצמי אחרי כל מה שהם עשו בשבילי? בשביל הילדים שלי ? ״ . אבל לאחר שמבינים שההגיון חייב להגיע לפני הרגש, כי המציאות דינמית וזהו הפתרון הטוב ביותר גם להורים שלנו אנחנו מתחילים בחיפוש אחר מטפל סיעודי מסור ואמין.

ההחלטה התקבלה וברגע אחד אנו יכולים לסגת מההחלטה שלנו כתצואה מכתבה בחדשות או במקרה שהתפרסם ברשתות החבריתות בו מתעוד מטפל שמתעלל בקשיש , אנחנו רואים את הקשיש חסר עונים אל מול המטפל הצעיר ומתחילים לחשוב שגם לנו זה עלול לקרות. איך אפשר לישון בשקט בלילה שאדם זר מטפל בהורים שלנו?

כל הנורות האודומות נדלקות, וכל הסיפורים שראינו ושמענו על התעללות בקשישים עולים בחזרה אלינו, אנחנו לא מוכנים שההורה שלנו יהיה הסיפור הבא שיפרסמו בחדשות.

ראשית נבדיל בין 3 סוגי התעללויות בקשישים:

  1. התעללות פיזית הסימנים לזיהוי התעללות פיזית הם בדרך כלל: סימנים כחולים או כהים בגוף, חבורות אדומות, פצעים סגורים או פתוחים שחוזרים על עצמכם או בעלי תבנית קבוע.
  2. הזנחה הסימנים לזיהוי הזנחת מטופל הם בדרך כלל: עור יבש, פצעים בעור כתוצאה מחוסר הגיינה, ירידה במשקל, כאבים מתמשכים , שינוי חד במדדי בריאות ( לחץ דם, כלוסטרול וכדומה .. ) .
  3. התעללות מינית כאבים או דימום באיברי המין. אזורים אלו לא חשופים לנו ולכן מאוד קשה לדעת האם המצב תקין או לא. בדרך כלל נוכל לזהות סימנים להתעללות פיזית שקדמה להתעללות המינית.

שימו לב♥️ – מאמרים נוספים בנושא התעללות בקשישים יעלו לאתר בזמן הקרוב, הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו לעדכונים נוספים – מעבר לקבוצה

היתרון שלנו הוא שאנחנו מכירים את ההורים שלנו הכי טוב בעולם, יותר מכל אחד אחר ולכן הדרך הטובה ביותר היא לגשש ולנסות להבין את טיב היחסים בין המטפל והמטופל. נשאל את ההורים שלנו שאלות וננסה להבין מהתשובות האם המצב תקין או לא. בדרך כלל פצעים / חבורות שההורים יתקשו להסביר, או יסבירו אבל ההסבר יהיה משונה או מוזר יכולים להעיד שמשהו לא בסדר מתרחש כאן.

במידה וההורה מסתיר מידע, או שאנחנו לא בטוחים שהוא מסתיר מידע חשוב מאוד לא לקפוץ ישר למסקנות. יכול להיות שמדובר במצב רוח רגעי או שההורים דוברי אמת ואנחנו חושדים יותר מידי.

לכן נצטרך לשים לב למצב רוחו של ההורים שלנו לטווח הארוך. אם נראה שהוא מסתגר , פחות משתף מבדרך כלל או שאנחנו ממשיכים לשמוע תשובות משונות או שמים לב להסתרת מידע נוכל להבין שיכול להיות שיש בסיס לחשדות שלנו. מומלץ בנוסף לעבור בין חדרי הבית בצורה נינוחה ונשים לב לסדר והניקיון של הבית, נראה האם יש שינוי מסוים ונפעל לפי הממצאים.

דרך נוספת למיגון הבית לקראת הכניסה של מטפל סיעודי היא התקנת מצלמות נסתרות או גלויות על מנת לעקוב אחרי המתרחש בבית. השימוש במצלמות הכרחי ומאפשר לנו לקבל נקודת מבט נוספת על המתרחש בבית. בדרך כלל נוכל לראות התנהגיות שונות ממה שאנחנו רגילים לראות כשאנחנו מגיעים לבקר. כיום ניתן למצוא בשוק מגוון רחב של מצלמות נסתרות אך המצלמה המובילה היא מצלמה נסתרת בצורת שעון דיגיטלי, שמאפשרת לכם לראות בשידור חי את המתרחש בחדר ובנוסף לזה גם להאזין. בנוסף לשידור החי ניתן להקליט ולצלם את כל המתרחש דרך אפלקצייה בפלאפון ששומרת ומתעדכת הכל. המצלמה מצוידת בכרטיס זכרון מוסתר שמאפשר לכם לשמור על התמונות והידאו. יתרון נוסף של המצלמה הוא צילום לילה המאפשר לכם לראות את המתרחש בחדר גם כשאור כבוי.

פרטים נוספים אודות המצלמה נסתרת ניתן לקבל ישירות דרך דנ-אל אונליין.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן