הורה התאשפז? טיפים איך להיערך למצב החדש

nurse-talking-with-senior-woman-with-walking-disabilities-sitting-wheelchair-into-private-modern-recovery-clinic-hospital-handicapped-old-retired-patient-medical-consultation-advice

לעיתים שהורים מתבגרים מגיעים גם ימים לא פשוטים בהם הם ידרשו להיות מאושפזים בבית חולים מספר ימים ובמיוחד אם יש לו או לה מצבים בריאותיים כרוניים. אם ההורה שלכם מסתמך בעיקר עליכם לקבלת סיוע רפואי ,קבלו טיפים שיעזרו לך להיות מוכנים

מאת: דנ-אל אונליין

file
הורה התאשפז? טיפים איך להיערך למצב החדש 2

מה להביא לבית החולים

להיות מוכנים עם הניירת הבאה להביא לבית החולים: רשימה של תרופות הנוכחית מרשם ותרופות ללא מרשם, כמו גם ויטמינים ותרופות טבעיות אחרות– ואת המינון; מידע על ביטוח בריאות; ועותק של כל הוראה מוקדמת, רצון חי או ייפוי כוח עמיד.

היו מוכנים לספק לצוות הסיעודי איש קשר חלופי למקרה שלא תהיו זמינים במקרה חירום. ספק כמה שיותר מספרי טלפון – בית, עבודה, תא – כדי למקסם את הסיכויים שאחד מכם יוכל להגיע אליו במהירות.

שמרו פנקס פתק ועט זה חכם לשמור על יומן רפואי של כל האבחונים של ההורים , תרופות בעבר ובהווה וכל תופעות לוואי, מומחים התייעצו, אשפוזים וניתוחים.

ארגנו בגדים נוחים – מבחינת בגדים, הביאו פיג’מה, חלוק ונעלי בית ללא החלקה ללילה. בשעות היום, ספקו בגדים נוחים שקל ללבוש, כגון חולצות, מכנסיים, חצאיות או שמלות בגזרה משוחררת. אם ההורה שלך ישתתף בפיזיותרפיה, מומלץ לעקוב אחר חליפות ונעלי ריצה. אל תשכח גרביים ותחתונים.

מוצרי הגיינה ואמבטיה: סבון, דאודורנט, שמפו, מברשת שיניים ומשחת שיניים או מנקה תותבת, מסרק או מברשת שיער, מראה יד ותער.

מוצרים למבוגרים – אל תשכחו להביא תותבות, משקפיים, מכשירי שמיעה ותותבות. הביאו תותבת ומשקפת או מארז מכשירי שמיעה לאחסון תקין, ותייגו או חרטו כל החפצים שתוכלו. אם ההורה שלכם משתמש במקל, בהליכון או בכיסא גלגלים, יידעו את הצוות והיתה מוכנים להביא אותו.

לא להביא לבית חולים – מטעמי ביטחון, אין צורך שאל תביאו אתכם כסף מזומן, תעודה מזהה או תכשיטים יקרים – בחדר. עם זאת, ייתכן שתרצה להשאיר כמה שקלים כדי לכסות את עלותם של פריטים כמו עיתונים או חטיפים.

ביקור בבית החולים

  • אם ההורה שלכם נמצא בחדר משותף עם עוד חולים, הגבלו את הביקור של כמה אנשים בכל פעם וכמובן הפעילו שיקול דעת טוב בכל הנוגע להבאת ילדים אם בכלל, רצוי שהבטיחו השגחה על המבוגרים בכל הזמן נתון.
  • גלו את לוח הזמנים של ההורים שלכם ואל תבקרו בזמני הטיפול אלא אם הוזמנתם להשתתף ולהיות חלק כצוות ליווי.
  • התייעצו עם צוות הסיעודי לפני הבאת מזון או משקאות, במקרה של יישום מגבלות תזונתיות.
  • אם ההורה שלכם צפוי להישאר בבית החולים במשך יותר משבוע, יש לברר על הזמינות של כרטיס חניה.

תקשורת עם בני המשפחה .

שמרו על תקשורת טובה עם בני משפחה אחרים, תוך שמירה על עדכניות במצב הרפואי, בפעילויות ובתוכניות של ההורה.

רשום מידע מרכזי המסופק במהלך שיחות ובכנסי טיפול. בקש הסבר של הדיוט אם אתה לא מבין את הז’רגון הרפואי בשימוש. בקש תמיד הבהרה כאשר אינך מבין מידע או הוראות.

אם אתה מרגיש צורך בתמיכה רגשית לעצמך או להורה שלך, בקש הפניה לעובדת הסוציאלית או לכומר, בהתאם לאופי המצוקה.

תכנון יום השחרור מבית החולים

בהתאם למצב הבריאותי של ההורה כאשר השלב הקשה של המחלה יסתיים, הוא יוכל לחזור הביתה, או לדרוש העברה למרכז סיעודי לטיפול צמוד עד ההחלמה המלאה, מרכז שיקומי או בית אבות לטיפול סיעודי.

העובדת הסוציאלית של הצוות או מתכננת השחרור מבית החולים (שעשויה להיות עובדת סוציאלית או אחות) יכולה לסייע לך בפתרון בעיות ובביצוע הסידורים הדרושים.

תוכנית שחרור טובה כוללת את המטופל, אחרים משמעותיים בני משפחה או חברים קרובים וספקי שירותי בריאות.שמטפלים בנושאים הקשורים לניהול רפואי, פעילויות של חיי היומיום ניידות, בטיחות ופיננסים, כמו גם צרכים פסיכו-סוציאליים. הוא מתייחס גם לחששות קשורים כגון הסעות לפגישות רפואיות, צרכי פנאי ופנאי והקלה על המטפלים, בהתאם לצורך.

ביום החזרה הביתה יש לברר מהם צרכי התרופות מרשם ולוודא מהם המרשמים מסופקים לפני השחרור. קבל פרטים אודות שירותים מסודרים, כולל פרטי קשר עבור ספקים. כמו כן, יש לברר על מעקב אחר פגישות ובדיקות רפואיות, כולל מי אחראי על הסדרתם.

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן