כמה עולה להעסיק מטפלת סיעודית פרטית?

portrait-female-nurse-holding-digital-tablet-standing-front-senior-patient-wheelchair

מטפל/ת סיעודי/ת נדרשת כאשר מבוגר אינו יכול יותר להתנהל בחיי היומיום באופן עצמאי ושגרתי.

ככל אדם מבוגר סיעודי אינו מסוגל לעשות מטלות שגרתיות קטנות וגם גדולות כמו למשל ללכת לשירותים, לשכב במיטה, להתקלח, ללכת לקניון לקניות ואף מגיע גם למצבים בהם הוא לא שולט בסוגרים שלו ולא מסוגל להתנייד בכוחות עצמו.

מאת: דנ-אל אונליין

file
כמה עולה להעסיק מטפלת סיעודית פרטית? 2

כאשר מבוגר הופך להיות במצב סיעודי, עומדת בפני משפחת האופציה לטפל בו באופן עצמאי או לקחת מטפלת סיעודית שתהיה איתו בכל מהלך היום ותבצע עבורו את כל המטלות הנדרשות באופן תמידי. מחיר של מטפלת סיעודית במבוגרים

טיפול סיעודי נדרש במגוון רחב של צרכים שגרתיים למבוגרים אך יש מקרים שאדם הופך לסיעודי בעקבות מחלה קשה או תאונת דרכים, מקרה של שבץ מוחי או סוכרת.

מטפלת סיעודית פרטית עובדת לרוב בבית המבוגר המטופל כשישה ימים בשבוע. השכר שלה יכול לנוע בין 6,500 ₪ ועד ל-8,500 ₪ שאינם כוללים את עלות המחיה שלה בבית וכן את זכאותה לחופשה, ביטוח רפואי, נסיעות ופיצויים.

סכומים אלו קטנים בהרבה מעלות אשפוז מטופל סיעודי במוסד סיעודי פרטי ולכן משפחות רבות המטופלות במטופל סיעודי מעדיפות לפנות אל חברה המתמחה בכוח אדם בתחום הסיעודי ולהיעזר במטפל סיעודי פרטי המקל על חיי המשפחה וחיי המטופל הסיעודי.

בחירת מטפל/ת סיעוד/ית לבן משפחה

בבחירת מטפלת סיעודית יש צורך לערוך מחקר רחב של חברות המעניקות שירותים סיעודיים כגון השמת עובדת זרה בבית הקשיש. מומלץ לערוך מחקר ולבחון מאגר של מטפלים ומטפלות מנוסים ומקצועיים המעניקים שירות סיעוד פרטי איכותי וקשוב, מאפשר לה להתאים את המטפל הנכון ביותר עבור המטופל הסיעודי על פי צרכיו ודרישות משפחתו.

תשלום שכר ותנאים סוציאלים של מטפל בקשישים מטפל סיעודי זכאי לתשלום מיוחד על עבודה בחגים לפי הלאום שלו.

  • מטפל סיעודי זכאי לתשלום מיוחד על עבודה בחגים לפי הלאום שלו.
  • מטפל סיעודי זכאי לתשלום על עבודה ביום החופשי שלהם כמו כל עובד, יום מנוחה שבועי.
  • תשלום עבור עבודה ביום חג לאומי הינו 360 ש”ח ליום.
  • תשלום פנסיה, תשלום עבור חופשה שנתית ותשלום עבור יום הבראה לעובדים זרים בסיעוד תשלום פנסיה – צבירה חודשית בשיעור של 12.5% מהמשכורת, כאשר המטפל מפריש 6% (אותם ניתן לנכות משכרו) ועוד 6.5% מהמעסיק. סכום זה יישמר בקרן מיוחדת או חשבון בנק ייעודי, וינתנו למטפל עם סיום העסקה או עם עזיבתו את ישראל.
  • ימי הבראה – לאחר שנת העבודה הראשונה העובד הסיעודי הוא יהיה זכאי ל – 5 ימי הבראה. בשנה השנייה והשלישית 6 ימים, בשנה הרביעית עד העשירית – 7 ימים. תשלום עבור יום הבראה – 378 ש”ח ליום.
  • חופשה שנתית למטפל סיעודי – 14 ימי חופשה נטו (לא כולל יום המנוחה השבועי). חישוב התשלום עבור חופשה שנתית: השכר החודשי (כולל דמי כיס) מחולק ב 25 (ימי עבודה בחודש) ובלבד שלא יפחת מהמינימום של יום עבודה אחד.

*כל מה שכתוב במאמר הוא בגדר המלצה בלבד ולא מהווה ייעוץ משפטי בשום צורה

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.

מאמרים חדשים באתר

קופסת כדורים חכמה | פטנט ישראלי חדש טוען שפתר בעיה אקוטית שרווחת אצל כל מי שצריך ליטול תרופות באופן קבוע

הקופסה החכמה של CARROSELF מאפשר לארגן ולקחת תרופות וויטמינים בנוחות בקופסה אירגונית חדישה. דנ-אל אונליין בשיתוף CARROSELF LTD מתן תרופות בצורה סדירה הוא אחד האתגרים

קרא עוד »
× רוצה עזרה בוואטספ?
דילוג לתוכן